مردم اهواز انتظار دارند حداقل‌های زندگی شهری را داشته باشند

مردم اهواز انتظار دارند حداقل‌های زندگی شهری را داشته باشند

شهردار اهواز با بیان اینکه انتظار از مجموعه نفت موجب ظلم به اهواز و خوزستان شده است، گفت: هر جا می‌رویم می‌گویند اهواز که نفت دارد نباید مشکلی داشته باشد و تصور این است که اهواز با عوارض آلایندگی اداره می‌شود.

رضا امینی در پنجاهمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز (۱۹ اردیبهشت‌ماه) با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار شد، اظهار کرد: انتظار از مجموعه نفت از مناظر مختلف، متفاوت است که این امر موجب ظلم به اهواز و خوزستان شده است؛ هر جا می‌رویم می‌گویند اهواز که نفت دارد نباید مشکلی داشته باشد و تصور این است که اهواز با عوارض آلایندگی اداره می‌شود.

 وی افزود: از طرفی مردم انتظار دارند زمانی که خاک‌شان زرخیز است و تامین‌کننده بخش مهمی از بودجه عمومی دولت است، حداقل‌های معیشتی و زندگی شهری را داشته باشند.

شهردار اهواز با اشاره به همکاری مجموعه نفت با مدیریت شهری اهواز گفت: بخشی از هزینه اتوبوس‌های خریداری‌شده، توسط مجموعه نفت و بخشی توسط دولت تامین شد و بخش یارانه‌ای نیز که در تعهدات دو دهه دولت بوده و در ۱۶ سال گذشته به آن پرداخته نشد، برای اولین بار عملی شد.

او بیان کرد: ضرورت‌های اهواز مشخص است اما دغدغه‌هایی وجود دارد و باید دنبال حلقه مفقوده و نقطه تاریک موضوع که موجب وضغیت موجود شده است، بگردیم زیرا همه نگران هستند که این مسیر تاریک در شهر ادامه یابد.

امینی اظهار داشت: چرا استانی که ظرفیت‌های آن شهره عام و خاص است، این شکلی است؟ بخش مهمی از این مساله به شرایط اقلیم خوزستان از جمله بارندگی‌های عجیب و غریب برمی گردد. از طرف دیگر، به جای اینکه بعد از هشت سال جنگ نابرابر و ظالمانه، بیشتر به جبران خرابی‌ها پرداخته شود، به طور عادی و طبیعی هم نسبت به دیگر استان‌ها به استان خوزستان پرداخته نشده یا کمتر پرداخته شده است که این مساله موجب کاهش امکانات و خلاء بیشتر ظرفیت‌ها و بروز نارسایی‌های متعدد در خوزستان شده است.

وی ادامه داد: امروز فرصت مطلوب و ارزشمندی وجود دارد که باید دو چندان از این فرصت استفاده کنیم و حرکت شتابنده‌ای داشته باشیم و جبران مافات شود.

شهردار اهواز با بیان اینکه چشم امید بسیاری از مردم به دولت اسلامی امروز است، گفت: مردم بین اجزای حکومت تفاوتی قائل نیستند بنابراین هم‌افزایی می‌تواند بخش مهمی از گذشته را جبران کند. امیدواریم با این نگاه تعاملی، در چارچوب قوانین، تولید و افزودن ثروت، در راستای پیشرفت شهر گام برداریم.

وی افزود: سزاوار نیست با این وضعیت نابسامان عمرانی و وضعیت شهر، میزان زیادی از درآمد برای هزینه‌های جاری مصرف شود.

امینی با بیان اینکه مسائلی که توسط مردم مطرح می‌شود به قدری متراکم است که در اولویت‌بندی آن‌ها عاجز هستیم، عنوان کرد: تلاش بر این است که سهم عمرانی را افزایش دهیم تا علاوه بر نگهداشت سرمایه انسانی و حرکت به سمت کاهش این سرمایه‌ها از طریق بازنشستگی و جلوگیری از ورود مجدد نیرو، پروژه‌های خوبی اجرا کنیم.