6 روز طوفانی

مردم از فعالیت دریایی در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان خودداری کنند

6 روز طوفانی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: با توجه به ناپایداری دریایی و هشدار سطح نارنجی، از فردا سه شنبه ۳۰ آذرماه تا یکشنبه هفته آینده پنجم دیماه امسال مردم از هرگونه فعالیت‌های دریایی در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان خودداری کنند.

مهرداد حسن زاده با اعلام این خبر افزود: این ناپایداری منجر به وزش باد شدید شمال غربی و جنوب غربی تا ۵۴ کیلومتر بر ساعت (۳۰نات ) و افزایش ارتفاع موج تا ۲۰۰سانتیمتر (۷پا) می گردد که این باعث گرد وخاک، کاهش میدان دید افقی و کاهش کیفیت هوا در ساحل و جزایر می‌شود.
وی بیان داشت: طبق اعلام هواشناسی هرمزگان در روزهای یادشده به علت ناپایداری های دریایی، وزش باد نسبتا شدید و مواج شدن دریا را در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان با تاکید بر مناطق کیش، لاوان، بندرلنگه، سیری، بوموسی، تنب بزرگ و کوچک، قشم، هرمز ، لارک، هنگام، سیریک و جاسک شاهد خواهیم بود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهارداشت: در روزهای سه شنبه ۳۰ آذرماه تا یکشنبه پنجم دیماه به دلیل شرایط جوی موجود، وزش باد شدید، مواج شدن و ناایمن بودن شرایط دریا از مردم استان تقاضا می شود از فعالیت دریایی خودداری کنند.