مراقب باشید! ارتفاع امواج خلیج فارس به ۱۸۰ سانتی متر می‌رسد

مراقب باشید! ارتفاع امواج خلیج فارس به ۱۸۰ سانتی متر می‌رسد

کارشناس هواشناسی دریایی اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: از ساعت‌های عصر امروز، شنبه تا دوشنبه (۲۷ تا ۲۹ فروردین۱۴۰۱) با توجه به وزش بادهای غربی با سرعت بیش از ۴۰ کیلومتر برساعت و افزایش ارتفاع موج دریا تا ۱۸۰ سانتی متر در محدوده ساحلی و فرا ساحل بنادر و جزایر استان هرمزگان، هشدار داده می‌شود.

مرتضی فاخری اظهار داشت: در این زمینه توصیه می‌شود از ترددهای غیر ضروری دریایی به ویژه تردد شناورهای تجاری، صیادی و مسافری نسبت به فعالیت در محدوده زمانی و موقعیت یاد شده، تمهیدات لازم اتخاذ شود.

وی ادامه داد: طبق پیش بینی‌های هواشناسی دریایی انجام شده با وزش بادهای تند شمال‌غربی تا جنوب غربی به خصوص در ساعت‌های عصر روزهای یادشده، دریا در محدوده ساحلی و فراساحل بنادر و جزایر استان هرمزگان، مواج و متلاطم خواهد شد.

کارشناس هواشناسی دریایی اداره بنادر و دریانوردی قشم توضیح داد: علاوه بر باد شدید، گرد و غبار محلی نیز، باعث کاهش دید افقی و اختلال در تردد ایمن شناورها، خواهد شد.

فاخری اضافه کرد: هر ساله در فصل بهار، شدت یافتن انواع بادهای غربی در تنگه هرمز، باعث افزایش گرد و غبار و تلاطم دریا در استان هرمزگان شده که این مورد تا پایان فصل تابستان و در فواصل زمانی مختلف، تداوم خواهد داشت.