مراسم وداع با پیکر سید محمود دعایی در حسینیه جماران| عکس

مراسم وداع با پیکر سید محمود دعایی در حسینیه جماران| عکس

مراسم وداع با پیکر حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی، یار دیرین امام و رهبری با حضور جمعی از شخصیت های سیاسی، فرهنگی، هنری و اقشار مختلف مردم در حسینیه جماران برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی، مدیرموسسه اطلاعات ایران ظهر یکشنبه ـ ۱۵ خرداد ماه ـ در سن ۸۱ سالگی بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

سیدحسن خمینی، حسین شریعتمداری، محمدجواد ظریف، علی ربیعی، سیدمحمد خاتمی، علی جنتی، هادی خامنه ای، علی اکبر صالحی، حسین مرعشی، محمدعلی رحمانی و ... از حاضران در این مراسم بودند.

علی ربیعی در مراسم وداع با پیکر سید محمود دعایی گفت: دعایی نهادی از مردمداری و میانجی گری اجتماعی بود. روزنامه دعایی در حقیقت منبع پخش خیر و برکت و اخلاق بود و در مقابل نفرت پراکنی و حذف عمل می کرد.

محمدعلی رحمانی هم چنین اظهار کرد: دعایی در اوج اخلاص، دیانت و فداکاری بود. به بغداد رفت و آمد می کرد، آن هم طوری که برای نماز ظهر امام در نجف حاضر باشد. خیلی وعده‌ها به او دادند و می‌گفت من فقط یک فرمانده دارم و او امام خمینی(ره) است و علی رغم وعده‌ها و وعیدها غیر از راهی که ایشان ترسیم کرده طی نمی‌کنیم.

محمدجواد ظریف در این مراسم خاطرنشان کرد: مرحوم دعایی نماد انسانیت، تواضع، بزرگمنشی و بیش از همه انسان بود و همه را با انسانیت جذب کرد و به همه ما نشان داد در عین انقلابی و پیرو امام و رهبری بودن، می‌توان یار کنار ماندگان هم بود. غریب نواز بود. بعد از پایان دوره وزارت، در روزنامه اطلاعات دفتری به من دادند که یک روز در هفته آنجا بنشینم. زمانی که وزیر بودم چنین پیشنهادی به ندادند.

سید محمد خاتمی نیز در مراسم وداع با پیکر یار امام مرحوم سید محمود دعایی در حسینیه جماران گفت: دعایی همیشه تلاش می‌کرد کدورت ها را رفع کند؛ در جهت ایجاد ارتباط، امید و اعتماد می کوشید. امیدوارم راه او پررهرو باشد.

مراسم تشییع و خاکسپاری آن یار صدیق امام، فردا سه شنبه ۱۷ خرداد به سمت موسسه اطلاعات و از موسسه اطلاعات به سمت حرم مطهر امام خمینی انجام خواهد شد و پیکر ایشان در کنار مراد و مقتدای خویش آرام خواهد گرفت.

سه شنبه ۱۷ خرداد ساعت ۹ صبح مراسم اقامه نماز بر پیکر آن مرحوم توسط یادگار امام آیت الله حاج سید حسن خمینی در موسسه اطلاعات انجام خواهد شد.