مدیریت پارک‌های جنگلی استان بوشهر به بخش خصوصی واگذار می‌شود

واگذاری هشت پارک جنگلی به وسعت ۶۷۰ هکتار در استان بوشهر

مدیریت پارک‌های جنگلی استان بوشهر به بخش خصوصی واگذار می‌شود
در شهرستان گناوه پارک جنگلی مصوب وجود ندارد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: در راستای تقویت زیرساخت‌های گردشگری، مدیریت پارک‌های جنگلی استان بوشهر به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

غلامحسین گرشاسبی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به واگذاری هشت پارک جنگلی به وسعت ۶۷۰ هکتار در استان بوشهر اظهار داشت: از اهداف این طرح، تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز در زمینه تفرجگاه‌های توریستی و تفریحی است.

وی کاهش تصدی‌گری‌ها و هزینه دولت را از اهداف واگذاری امور به مردم از جمله شخصیت‌های حقیقی و حقوقی دانست و بیان کرد: واگذاری پارک‌های جنگلی در راستای اجرای قانون برنامه توسعه و با توجه به ماده سه قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع انجام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با بیان اینکه پارک جنگلی عامری دیلم به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شده است افزود: متقاضی طرح واگذاری مدیریت پارک جنگلی علی آباد و سرکره دشتستان مشخص شده و در حال انعقاد قرارداد است.

وی ادامه داد: پارک‌های جنگلی دیر و کنگان به دلیل وقوع در محدوده و حریم قانونی شهرها نیازمند پیگیری‌های حقوقی هستند و با توافق صورت گرفته در خصوص انتقال سند مراحل واگذاری مدیریت این پارک‌ها دنبال می‌شود.

گرشاسبی بیان کرد: از نظر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری پارک‌های چاه‌چاهو دشتی، بنه گز تنگستان و چاه‌کوتاه بوشهر شرایط لازم برای احاله مدیریت را دارند که در صورت حضور اشخاص حقوقی، دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی، انجمن زیست محیطی و متخصصان بخش کشاورزی امکان واگذاری وجود دارد.

وی با بیان اینکه در شهرستان گناوه پارک جنگلی مصوب وجود ندارد تاکید کرد: قسمتی از اراضی جنگلی چهار روستایی این شهرستان به مساحت ۲۸.۹ هکتار شناسایی و متقاضی نیز دارد که طرح آن تصویب و به زودی مدیریت آن واگذار می‌شود.