مدیرکل فرودگاه های هرمزگان: فرودگاه بندرعباس استانداردهای اتحادیه اروپا را دارد

این فرودگاه اولین فرودگاه کشور است که توانسته گواهینامه مذکور را دریافت کند

مدیرکل فرودگاه های هرمزگان:  فرودگاه بندرعباس استانداردهای اتحادیه اروپا را دارد

مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان گفت: دریافت گواهینامه فرودگاهی توسط فرودگاه شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس نشاندهنده این است که این فرودگاه هم استانداردهای ایکائو و هم استانداردهای اتحادیه اروپا را دارد.

ابوذر ضیایی روز دوشنبه در این خصوص با بیان اینکه گواهینامه فرودگاهی با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به فرودگاه بین المللی شهدای پرواز ۶۵۵ اعطاء شد، افزود: این گواهینامه براساس مقررات ملی فرودگاهی صادر می‌شود و فرودگاه های بین‌المللی ملزم به گرفتن آن هستند.

وی ادامه داد: این گواهینامه به فرودگاه‌هایی داده می‌شود که زیرساخت‌های فرودگاه توانایی عملیاتی و ایمنی لازم را دارند؛ برای دریافت چنین گواهینامه‌ای چند مرحله ارزیابی انجام و نواقص به فرودگاه بین المللی شهدای پرواز ۶۵۵ اعلام شد و این فرودگاه تحلیل ریشه‌ای و اقدام‌های اصلاحی مورد نیاز را انجام داده و گزارش آن را ارسال کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان با یادآوری این که دستورکارهای عمرانی، طرح اضطراری و نظامنامه فرودگاه بین المللی شهدای پرواز ۶۵۵ بروزرسانی شده است، خاطرنشان کرد: این فرودگاه اولین فرودگاه کشور است که توانسته گواهینامه مذکور را دریافت کند و حفظ کردن این وضعیت به مراتب مهم‌تر است.

ضیایی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: فعالیت مسافری فرودگاه جزیره تنب بزرگ از امروز و با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشور در این جزیره آغاز شد.

راه‌اندازی فعالیت مسافری این فرودگاه در حالی است که هنوز برنامه پروازی آن اعلام نشده است.