مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس: انتقال مفاهیم دینی از راه هنر سخت اما اثرگذار است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس: انتقال مفاهیم دینی از راه هنر سخت اما اثرگذار است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تاکید کرد که انتقال مفاهیم و محتواهای دینی از راه هنر سخت اما اثرگذار است.

حمیدرضا قانعی با اشاره به برگزاری نمایش میدانی "محشر" گفت: این نمایش از ۲ وجه قابلیت بررسی دارد، یکی بحث معاد و دیگری مسائل مربوط به مرگ آگاهی به عنوان یک مفهوم دینی رایج، موضوعی که به واسطه غفلت و روزمرگی، به فراموشی سپرده می‌شود.

قانعی با بیان اینکه انتقال مفاهیم و ارزش‌های دینی از راه و در قالب هنر، کاری دشوار و پیچیده محسوب می‌شود اما اثرگذاری عمیقی دارد، اظهار کرد که نمایش محشر از عهده این کار به خوبی برآمده است.

قانعی یکی از اثرات این نوع از برنامه‌ها را انجام جهاد تبیین دانست و با بیان اینکه جهاد تبیین مفهومی گسترده دارد که بخشی از آن انتقال مفاهیم دینی با زبان هنر است، گفت: میزان جریان سازی نمایش میدانی محشر روی نسل نوجوان و جوان مشهود بوده و بر این نسل اثر بهتری دارد و گرفتن و شنیدن و درک مفاهیم دینی به زبان هنر و نمایش برای آنها جذاب و تلنگر جدی خواهد بود.

قانعی افزود: فصل شیدایی در برهه زمانی خود موفق عمل کرد و محشر نیز بر اساس قالب و محتوای خود موفق است و در شب های بعد استقبال بیشتری از محشر پیش بینی می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه فجر فارس نیز گفت: این نمایش با محوریت معاد که از مباحث مهم دین اسلام است، تهیه شده است که پس از بحث توحید، بالاترین میزان مباحث و روایات در قرآن کریم و اهل بیت (ع) به معاد و معادگرایی مربوط می‌شود.

حجت الاسلام محمود محمودی‌زاده، ادامه داد: معاد و قیامت نزد مومنان جایگاه و منزلت ویژه دارد و هیچ صفحه ای از قرآن نیست که به صراحت به معاد اشاره نکند.

محمودی‌زاده با اشاره به انتقال مفاهیم دینی با استفاده از زبان هنر بیان کرد: قطعا تبیین مفاهیم دینی با زبان هنر نتیجه بخش است و شاید یک ساعت کار هنری از ساعت‌ها جلسات درسی، اثرگذارتر باشد.