مدیرکل صدا و سیمای فارس: حضور کارشناسان شعر و موسیقی کنار تهیه‌کنندگان ضروریست

مدیرکل صدا و سیمای فارس: حضور کارشناسان شعر و موسیقی کنار تهیه‌کنندگان ضروریست

مدیرکل صدا و سیمای استان فارس تاکید کرد که وجود مشاور و کارشناس شعر و موسیقی و زبان و ادبیات فارسی و سایر حوزه ها کنار تهیه کنندگان برنامه های رادیو و تلویزیون، ضروریست.

تقی سهرابی در جلسه شورای شعر و موسیقی صداوسیمای فارس گفت : رسانه‌ای موفق است که بتواند پیام خود را از ایده تا دیده بطرز حرفه ای و ماهرانه تولید، پردازش و به مخاطب انتقال دهد و موفقیت زمانی حاصل می شود که آن پیام در مدت زمان طولانی در ذهن مخاطب باقی بماند.

سهرابی افزود: تولید این برنامه‌ها با حضور مشاوران و کارشناسان حوزه‌های مربوطه در کنار تهیه کنندگان صداوسیما ممکن خواهد بود، به خصوص در حوزه شعر و موسیقی که در جذب مخاطب بسیار تأثیرگذار است.

وی در ادامه با بیان اینکه صدا و سیما برنامه محور است و تهیه کننده هم یکی از ارکان آن محسوب می‌شود اظهار کرد: اشکال جدی است که در فرایند تولید برنامه که در هر قسمت مستلزم هزینه های سنگین هستیم تهیه کنندگان را تنها بگذاریم و از حضور نخبگان و صاحبنظران برای مانایی پیام نبریم.

مدیرکل صدا و سیمای فارس، پس از اهدای احکام به شاعران، موسیقی دانان و اساتید دانشگاه‌ها که عضو شورای مشورتی شعر و موسیقی صدا و سیمای فارس هستند از آن‌ها خواست که نه تنها به نام، بلکه حضوری فعال در کنار تهیه کنندگان داشته باشند تا برنامه‌هایی جذاب و مخاطب پسند تولید شود و این مرکز بیش از گذشته در تولید برنامه‌های جذاب و مخاطب پسند الگوی دیگر مراکز قرار گیرد.

سهرابی، همچنین افزود: در عصر ارتباطات که نتیجه آن تنوع و تکثر رسانه هاست وجود افراد خبره و صاحب نظر، برای تولید پیام‌ها و برنامه‌های مطلوب و اثرگذار بسیار ضروری است.

در این جلسه شاعران، نوازندگان و موسیقی دانان ضمن انتقاد از برخی برنامه‌های صدا و سیما ، نظرات خود را در خصوص تهیه برنامه‌هایی پرمحتوا و مخاطب پسند بیان کردند.