مدیرکل ارشاد فارس: حادثه حرم شاهچراغ(ع) نشانه زنده بودن ملت است

مدیرکل ارشاد فارس: حادثه حرم شاهچراغ(ع) نشانه زنده بودن ملت است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: حادثه اخیر شاهچراغ(ع) اگرچه عده‌ای را داغدار و دل‌ها را سرشار از غم و اندوه کرد اما نشانه زنده بودن ملت و مایه افتخار و سربلندی است.

حمیدرضا قانعی یکشنبه ۲۰ آذرماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس به بازخوانی اقدامات تروریستی بیش از چهار دهه اخیر در شهر شیراز به محکومیت این رخدادها و نیز گرامیداشت شهدای ترور شهر شیراز پرداخت. 

او بیان کرد: گروهک تروریستی منافقین که سابقه کودک‌کشی را در کارنامه خود دارد، مهرماه ۱۳۶۰ با منفجر کردن یک اتوبوس حامل مردم عادی در شیراز ۲ کودک را به شهادت رساند و بیش از 15 تن را مصدوم و مجروح کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: لیلا نوربخش یکی از این شهدا بود و از شهید دیگر نیز تنها اثر ناچیزی به جا ماند.

قانعی به بیان روایت دومی از اقدامات منافقین در شهر شیراز پرداخت و گفت: روز ۲۰آذرماه ۱۳۶۰ آیت‌الله سید عبدالحسین دستغیب از روحانیون مبارز و یاران امام (ره) توسط یک عضو از سازمان تروریستی منافقین به همراه ۱۲ نفر از مردم و همراهانش ترور شد و به فیض شهادت رسید.

او اضافه کرد: شهید دستغیب در دوران نهضت اسلامی بسیار فعال بوده و نقش ویژه‌ای در مبارزات مردم شیراز با رژیم پهلوی برعهده داشت؛ ایشان همچنین ارادت و علاقه بسیاری به امام خمینی (ره) داشت؛ شهید دستغیب عظمت وجودی امام را چنان دریافته بود که اطاعت از ایشان را همان اطاعت از خداوند سبحان و سرپیچی از فرمان امام را سرپیچی از امر خداوند متعال می‌دانست.

مدیرکل ارشاد فارس خاطرنشان کرد: شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۷نیز ۱۴ نفر از مرد و زن و کودک در حسینیه سیدالشهدا شیراز و در روضه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز، طی حادثه بمب‌گذاری به شهادت رسیدند. در این حادثه نیز عده‌ای مصدوم و خانواده‌های بسیاری داغدار شدند.

قانعی به حادثه حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) در شیراز اشاره و اضافه کرد: حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) در تاریخ معاصر ایران نقش محوری در مبارزات مردم علیه ظلم داشته است؛ این حرم در جنبش مشروطه خواهی محلی برای تحصن مردم بود و در دوران رضاخان و تجاوز قوای متفقین به ایران به عنوان مرجع مردم محسوب می‌شد.

او عنوان کرد: در ایام انقلاب نیز این مکان مقدس نقطه شروع اغلب تظاهرات‌ها، محل تحصن علما و مردم و مکانی برای روشنگری و افشای جنایت‌های رژیم پهلوی بود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان ادامه داد: غروب چهارم آبان ماه ۱۴۰۱ نیز ۱۳ نفر از زائرین بی‌گناه حرم شاهچراغ (ع) از کودک، نوجوان و زن و مرد به دست عامل تروریستی داعش و با شلیک مستقیم گلوله به شهادت رسیدند و بیش از ۴۰ روز است که مردم شریف و شهیدپرور ایران اسلامی داغدار این حادثه دردناک هستند.

قانعی اضافه کرد: دشمنان ایران حرمت حرم را پاس نداشتند و دست به چنین اقدامی زدند؛ این روایت‌هایی تاریخی را برشمردیم تا به صحبت‌های اخیر رهبر معظم انقلاب اشاره کنیم که فرمودند هر یک از حوادث درخشان قبل و بعد از انقلاب مانند ستاره و نقطه درخشان تاریخی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: حادثه اخیر شاهچراغ نیز یکی از این ستاره‌هاست که اگرچه عده‌ای را داغدار و دل‌ها را سرشار از غم و اندوه کرد اما این حادثه در تاریخ کشور ماندگار می‌شود و نشانه زنده بودن ملت و مایه افتخار و سربلندی است.