بزرگترین ناوگان شست‌وشوی مقره‌های دنیا در خوزستان است

بزرگترین ناوگان شست‌وشوی مقره‌های دنیا در خوزستان است

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به وقوع پدیده‌های رطوبت و گرد و خاک در خوزستان گفت: اکنون بزرگ‌ترین ناوگان شست‌وشوی مقره‌های دنیا در شرکت برق منطقه‌ای خوزستان فعال است.

آرش کردی پیش از ظهر امروز جمعه در آئین افتتاح پروژه‌های شرکت برق منطقه‌ای خوزستان به ارزش دو هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال (در پست برق شهرک صنعتی شماره سه اهواز) اظهار کرد: سال ۹۵ شرایط ویژه و کم‌نظیر در دنیا برای خوزستان و شهر اهواز رخ داد که آن هم ترکیب رطوبت و خاک بود که به تأسیسات توزیع برق این استان آسیب وارد کرد.

مدیرعامل شرکت توانیر افزود: هیچ امکانی برای نجات شبکه وجود نداشت جز اینکه شبکه جدیدی ایجاد تا رطوبت از تجهیزات پاک شود.

وی تصریح کرد: به شرکت برق منطقه‌ای و توزیع برق خوزستان تعهد دادیم تا شرایطی ایجاد شود که خوزستان از این رهگذر دیگر آسیب‌پذیر نباشد؛ اکنون بزرگ‌ترین ناوگان شست‌وشوی مقره‌های دنیا در شرکت برق منطقه‌ای خوزستان فعال است.

کُردی عنوان کرد: با وجود اینکه در دوره تحریم و کمبود نقدینگی مواجه بوده‌ایم ولی خوزستان به‌طور ویژه دیده شد و برای حل مشکلات استان اصلاً دغدغه تأمین اعتبار وجود نداشت.

مدیرعامل شرکت توانیر بیان کرد: در خوزستان همواره مسئولان خارج از صنعت برق کمک ویژه و شایانی به این صنعت داشتند.

وی یادآور شد: با وجود انجام اقدامات بسیار ولی هنوز هم کارهای فراوانی باید برای خوزستان انجام شود؛ خوزستان ویژگی‌های منحصربه‌فردی از جمله دومین تجهیزات منصوب شده در شرکت برق منطقه‌ای و دومین پیک مصرف برق کشور را دارد.

کُردی اضافه کرد: دولت در شرایطی کار را بر عهده گرفت که با یک ناترازی عمده‌ای در سال جاری مواجه بود؛ اکنون عرصه جهادی کار کردن برای مسئولان وجود دارد و افتتاح این پروژه‌ها در روز تعطیل نشان‌دهنده دولتی جهادی و پای کار است.

وی با اشاره به همکاری خوب صنایع خوزستان در سال جاری که باعث بروز کمترین خاموشی در این استان شد، گفت: این تأسیسات و تجهیزاتی که در این پست برق با نام پرافتخار تولیدکنندگان داخلی مشاهده شده همه مرهون تلاش و تولیدکنندگان داخلی است تا باعث شوند شرمنده مقام معظم رهبری، نظام و مردم نشویم.

مدیرعامل شرکت توانیر اظهار کرد: از مسئولان خوزستانی انتظار می‌رود که موضوعات صنعت برق را در برش استانی تدوین کنند چون خوزستان یکی از استان‌های مهم کشور در حوزه صنعت برق است.

کردی با اشاره به اینکه به دلیل کمبود تولید برق یا افزایش مصرف آن راضی به آسیب وارد شدن به بخش صنایع نیستیم، خبر داد: پیش‌بینی شده تا صنایع کشور خودشان نیروگاه‌هایی با ظرفیت تولید برق ۱۰ تا ۱۲ هزار مگاوات را احداث کنند که بخشی از آنها در خوزستان قرار دارد.