آواربرداری متروپل چند روز دیگر طول می‌کشد؟

آواربرداری متروپل  چند روز دیگر طول می‌کشد؟

رئیس جدید سازمان آتش‌نشانی و خدمات  ایمنی تهران در خصوص حادثه متروپل و عمیان نجات و آواربرداری گفت: متأسفانه ساختمان متروپل در آبادان فرو ریخت. تعدادی آتش‌نشان به محل حادثه اعزام شدند. از لحظه‌ای که خبر را شنیدیم آمادگی لازم را برای کمک‌رسانی به مردم آبادان داشتیم. تجهیزات آماده بود و بعد از دستور شهردار تهران 11 دستگاه خودرو و همچنین 50 نفر آتش‌نشان را راهی آبادان کردیم.  قرار بود هوایی به آبادان برویم اما به دلیل شرایط آب وهوایی و آلودگی‌های ناشی از گردوغبار نتوانستیم هوایی برویم بلکه زمینی خود را به آبادان رساندیم.

قدرت‌الله محمدی عنوان کرد: سه جسد را آتش‌نشانان تهرانی خارج کردند و همچنان فعالیت ادامه دارد. ما 50 نیروی خبره با تجهیزات اعزام کردیم و در حال آواربرداری هستند و به افرادی که زنده زیر آوار مانده‌اند کمک کرده و همچنین اجساد را هم خارج کنند.

وی افزود: کار بسیار سخت است. این ساختمان بتنی بوده و بخش عمده آن فروخته ریخته است الباقی سازه هم که باقی مانده خطرآفرین است و کار را سخت‌تر کرده است باید با احتیاط عمل کنیم. ببینید در پلاسکو ما حریق داشتیم و ساختمان به یکباره فروریخت اما در این ساختمان حریق نداشتیم بلکه بخشی از ساختمان فرو نریخته و امکان ریزش وجود دارد کار بسیار سخت و زمان‌بر است و شاید 10 تا 15 روز کار آواربرداری طول بکشد ما بسیار با احتیاط کار می‌کنیم. ان‌شاءالله که خطرات بعدی ایجاد نشوند.

کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر نیز در این راستا عنوان کرد: آواربرداری و پاکسازی، زمان‌بر است. مهم عملیات جستجو و نجات است. برای افزایش سرعت اکنون اغلب مسئولین استانی و کشوری حضور دارند. جستجو و نجات از اهداف و ماموریت اصلی ما است اما جستجو و نجات با مخاطره روبه‌رو شده است. تمام تلاش و کار بر این است که سرعت ما منطقی‌تر و جدی‌تر باشد.