مدیر کل محیط زیست استان بوشهر: منشا آلودگی نفتی ساحل سیراف در حال بررسی است

مدیر کل محیط زیست استان بوشهر: منشا آلودگی نفتی ساحل سیراف در حال بررسی است

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: منشأ آلودگی نفتی ساحل سیراف نامشخص است و بررسی لازم جهت شناسایی منشأ آن در حال انجام است.

فرهاد قلی نژاد اظهار داشت: درخواست پاکسازی سریع از اداره کل بنادر و دریانوردی استان با همکاری شرکت‌های نفتی منطقه و هماهنگی لازم به عمل آمده است.

وی گفت: هماهنگی‌های لازم با اداره بنادر و دریانوردی استان جهت اعزام تیم مقابله با آلودگی‌های دریایی جهت مهار و پاکسازی مواد نفتی از آب دریا و اراضی محدوده جزر و مدی دریا صورت گرفته وتیم مربوطه آماده عزیمت به شهرستان است.

رئیس اداره محیط زیست کنگان بیان کرد: پیرو اخبار واصله مبنی بر مشاهده لکه نفتی در آب‌های ساحلی بندر سیراف ضمن تماس تلفنی با اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر استان بوشهر و اعلام گزارش حادثه کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست به منطقه عزیمت و در معیت یکی از اعضای شورای اسلامی شهر سیراف از محل مشاهده آلودگی بازدید کردند.

احمد آذریار گفت: لکه نفتی در آب‌های ساحلی شهر سیراف با منشأ نامعلوم و به طول تقریبی ۲ کیلومتر و عرض حدود ۵۰ متر قابل مشاهده بوده و توسط کارشناسان اداره وافراد حاضر در محل صورتجلسه آلودگی تنظیم و نمونه برداری صورت گرفته و گزارش مربوطه به اداره کل استان، فرمانداری شهرستان و بخشداری سیراف ارسال شده است.