مدیر مرکز بهداشت: بازگشایی مدارس در بویراحمد عامل افزایش آمار مبتلایان به کرونا است

مدیر مرکز بهداشت: بازگشایی مدارس در بویراحمد عامل افزایش آمار مبتلایان به کرونا است

مدیر مرکز بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد بازگشایی مدارس در این شهرستان عامل افزایش آمار مبتلایان به کرونا است.

 محمد یزدان پناه گفت: با بازگشایی مدارس، متاسفانه آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان بویراحمد افزایش یافته و این آمار روزانه سیر صعودی دارد.

وی با تاکید براینکه مدارس شهرستان بویراحمد تا زمان عادی شدن شرایط باید تعطیل شود، اظهارداشت: متاسفانه دانش آموزان عامل اساسی انتشار شیوع ویروس کرونا در بین خانواده های خودشان شده اند.

مدیر مرکز بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد افزود: شیوع ویروس کرونا در جامعه اکنون از سوی مهدهای کودک و مدارس به خانواده ها انتقال و اغلب والدینی که اکنون گرفتار این ویروس شده اند بدلیل بازگشایی مهدهای کودک و مدارس بوده است.

یزدان پناه از رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی در اغلب مهدهای کودک و مدارس شهرستان بویراحمد هم اظهار نگرانی کرد و یادآورشد: طبق آخرین برآوردهای صورت گرفته، پروتکل های بهداشتی زیر 85 درصد در مدارس و مهدهای کودک شهرستان رعایت می شود.

وی از ورود شهرستان بویراحمد به پیک کرونا هم خبرداد و تصریح کرد: متاسفانه بدلیل افزایش آمار مبتلایان به کرونا اکنون با پیک کرونا در شهرستان بویراحمد روبرو هستیم و معتقدیم باید تمامی مراکز تجمعی نظیر مهدکودک ها و مدارس تعطیل شوند.

مدیر مرکز بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: والدین باید دقت های لازم را داشته و هرگاه خود و یا فرزندان شان علائم سرماخوردگی را داشتند اقدام به قرنطینه نمودن در منزل شخصی خود بکنند.

بیش از 70 هزار دانش آموز در شهرستان بویراحمد مشغول به تحصیل هستند.