مدرسه جری پولاک هرمز به خانه خلاق تبدیل می‌شود

مدرسه جری پولاک هرمز به خانه خلاق تبدیل می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: مدرسه جری پولاک جزیره هرمز تبدیل به خانه خلاق می‌شود.

 سهراب بناوند بیان کرد: در جلسه‌ای که با حضور مجری طرح و با هماهنگی حقوقی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان برگزار شد، مقدمات واگذاری بنای مدرسه جری پولاک (شریعتی) تحت عنوان خانه خلاق به بخش خصوصی انجام‌شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه برآورد سرمایه‌گذاری مبلغ ۷۰ میلیارد ریال است، گفت: سرمایه‌گذار بر اساس طرح مرمت تائید شده از سوی این اداره‌کل اقدام به مرمت و تجهیز این بنای تاریخی می‌کند.

وی در خصوص طولانی شدن زمان واگذاری مدرسه جری پولاک (شریعتی) به بخش خصوصی  اظهار کرد: طی سال گذشته و سال جاری طبق ماده ۲۷، سه بار مراحل واگذاری این بنای تاریخی در سامانه ستاد بارگذاری شد که سرمایه‌گذاری در آن شرکت نکرد.

بناوند گفت: همچنین ۴ سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی رستوران سنتی و مجتمع اقامتی به این اداره‌کل درخواست دادند که با توجه به اینکه طرح‌های ارائه‌شده آن‌ها خارج از ضوابط عرصه و حریم مصوب این بنای تاریخی بود طرح آن‌ها در شورای فنی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان موردقبول واقع نشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه در واگذاری بنای تاریخی به بخش خصوصی مرمت و احیاء با حفظ اصالت اثر یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها است، بیان کرد: واگذاری بنای مدرسه جری پولاک (شریعتی) برای ایجاد خانه خلاق با توجه به طرح ارائه‌شده، هیچ‌گونه دخل و تصرفی در بنای یادشده ندارد و پس از مرمت و احیا از فضای موجود آن استفاده خواهد شد.

وی در مورد خانه خلاق گفت: خانه خلاق به‌عنوان یک پروژه راهبردی و محوری برای توسعه پایدار در سطح ملی و منطقه‌ای تعریف و طراحی می‌شود و این توانایی را دارد که بتواند بر اساس داشته‌های فرهنگی و هنری هر منطقه، جمعیت بالایی را جذب خود کند.

بناوند در ادامه افزود: به‌روزرسانی و نوآوری در تولیدات صنایع‌دستی و هنری، برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع خلاق و گردشگری و ایجاد ظرفیت بازارهای منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی از مزایای ایجاد خانه‌های خلاق است.