مددجویان بهزیستی فارس «در مسیر شکفتن»

مددجویان بهزیستی فارس «در مسیر شکفتن»

کافه کارآفرینی مسیر نجات در راستای توانمندسازی مددجویان بهزیستی و با هدف توسعه کارآفرینی رویداد «در مسیر شکفتن» را به همراه نمایشگاه آثار هنری مددجویان بهزیستی در محل این کافه کارآفرینی برگزار کرد. در این آیین؛ رییس هیئت مدیره شرکت ایده گستران ثمین پارس با بیان اینکه توسعه کسب‌وکارها در پرتو هم‌افزایی و مشارکت جمعی حاصل می‌شود، بیان کرد: در واقع ماموریت کافه کارآفرینی مسیرنجات نیز در راستای اشتغال‌آفرینی اجتماعی و کار آفرینی فرهنگی است.

علیرضا جلالی سروستانی گفت: برای دستیابی به این هدف در برنامه های مختلفی میزبان گروه‌هایی از جمله ورزشکاران، هنرمندان، افراد تحت پوشش بهزیستی و اقشار دیگر بوده‌ایم و تلاش شده است بسترهای لازم برای شکوفایی استعدادهای آنها مهیا شود.

وی با بیان اینکه کافه کارآفرینی مسیر نجات به عنوان فضایی تعاملی در حوزه کسب‌وکار در این زمینه فعالیت دارد، عنوان کرد: در واقع توسعه کسب‌وکار در سطح استان در پرتو هم‌افزایی و مشارکت حاصل می شود و از این رو در مجموعه بزرگ شرکت ایده گستران ثمین پارس و به ویژه کافه کارآفرینی مسیر نجات، با همکاری اداره کل بهزیستی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس تعاملات خوبی شکل گرفته است.

جلالی سروستانی افزود: از نتایج این تعامل می‌توان به راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی، تلاش برای خودکفایی زنان سرپرست خانوار و اشتغال دانش بنیان اشاره کرد.

معاون کافه کار آفرینی مسیر نجات در ادامه با تشریح بخشی از این موفقیت‌ها گفت: در حوزه اشتغال دانش‌بنیان تعداد زیادی پروژه با موفقیت اجرایی شده و محصولات ارائه شده به رونق تولید و ورود تکنولوژی‌های جدید به کشور منجر می‌شود.

جلالی سروستانی خاطرنشان کرد که کافه کارآفرینی مسیرنجات و شرکت ایده گستران ثمین پارس، آمادگی همکاری با همه دستگاه‌ها و نهادها در حوزه اشتغال‌زایی را دارد.

سرمایه گذاری و حمایت از صد کسب و کار کوچک و خلاق

در ادامه محمدحسین نواب‌صفوی؛ سرپرست واحد روابط عمومی مجموعه ایده گستران ثمین پارس با اشاره به  «جشنواره کارآفرینی مسیرنجات» گفت: این جشنواره به دلیل استقبال بی‌نظیر تا بیست و دوم مردادماه تمدید شده است.

نواب صفوی با اشاره به اینکه یکصد کسب‌وکار کوچک، خانگی و ایده‌های خلاق و نوآورانه در جشنواره کارآفرینی مسیر نجات برگزیده شده اند، بیان کرد: در کافه کارآفرینی مسیرنجات بر روی آنها سرمایه‌گذاری کامل انجام شده و به زودی تجاری‌سازی خواهند شد.

گفتنی است در این مراسم دکتر وحید خداپرست مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، دکتر محمد حسن صافی رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور و دکتر محمدرضا هوشیار مدیرکل بهزیستی استان فارس با ارائه سخنانی ضمن اشاره به فعالیت‌های درخشان مجموعه بزرگ ایده گستران ثمین پارس و کافه کارآفرینی مسیر نجات، از ابتدا تا کنون؛ بر همکاری‌های اجتماعی و فرهنگی بر پایه توسعه کسب‌وکار تأکید کردند و خانواده‌های تحت پوشش و مددجویان بهزیستی را در اولویت این موضوع دانستند.

همچنین در ادامه این آیین تفاهم‌نامه همکاری متقابل میان اداره کل بهزیستی استان فارس و کافه کارآفرینی مسیر نجات در راستای کارآفرینی اجتماعی و توسعه کسب‌وکار برای افراد محروم جامعه و همچنین آموزش و مشاوره به خانواده‌های این عزیزان، به امضای  طرفین رسید.

در پایان این مراسم از فعالیت جمعی از کارآفرینان و کارفرمایان برتر بهزیستی استان فارس توسط کافه کارآفرینی مسیرنجات تقدیر و قدردانی شد.