بخشی از دارایی‌های مسدود شده ایران آزاد شد

اجرای بیش از ۹۰ میلیارد دلار طرح اقتصادی در کشور

بخشی از دارایی‌های مسدود شده ایران آزاد شد
مخبر در آیین تجلیل از فعالان پیشتاز اقتصاد ایران

معاون اول رئیس جمهور با اعلام اینکه بیش از ۱۱۰ طرح اقتصادی به ارزش بیش از ۹۰ میلیارد دلار در حوزه‌های مختلف پتروشیمی، نفت، صنایع و معادن وارد مرحله اجرا و سرمایه‌گذاری شده‌است، گفت: چند روز گذشته چند میلیارد دلار از دارایی‌های ارزی مسدود شده کشور آزاد شد و در چرخه اقتصاد قرار گرفت.

محمد مخبر روز دوشنبه در آیین تجلیل از فعالان پیشتاز اقتصاد ایران که در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد، از وزیر امور اقتصادی و دارایی به خاطر تلاش‌های صورت گرفته قدردانی کرد و اظهار داشت: خاندوزی از ابتدای پذیرش مسئولیت به دنبال ارتباط گسترده و رسیدگی به مسائل و مشکلات بخش خصوصی و ایجاد تعامل سازنده میان دولت و فعالان اقتصادی بوده است.

معاون اول رئیس جمهور از نبود اعتماد متقابل میان دولت و بخش خصوصی به عنوان حلقه مفقوده توسعه اقتصادی کشور یاد کرد و گفت: بزرگترین مشکل اقتصاد کشور تحریم‌ها و کمبود منابع مالی نیست بلکه این است که از پیش از انقلاب اسلامی تاکنون نتوانسته‌ایم بخش خصوصی را آنطور که باید تقویت کرده و به میدان بیاوریم.

وی با تأکید بر اینکه باید کارها را به مردم و بخش خصوصی واگذار کنیم، افزود: در دوران دفاع مقدس، مردم به صحنه آمدند و مسائل حل شد و پس از آن نیز در مقاطع مختلف هرگاه که مردم به میدان آمدند شاهد حل مشکلات کشور بوده ایم اما متأسفانه هنوز در بخش اقتصاد نتوانسته ایم آنطور که باید کارها را به دست مردم و بخش خصوصی بسپاریم.

مخبر اظهار داشت: مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی را با رویکرد واگذاری امور اقتصادی به دست مردم ابلاغ کردند اما متأسفانه هم در اجرای این سیاست‌ها و هم در رفتار پس از واگذاری‌ها نتوانسته‌ایم به نحو مطلوب عمل کنیم و کانونی که بتواند از اصل ۴۴ پشتیبانی کند وجود نداشته است.