مخالفت استاندار فارس با درخواست عدم دریافت عوارض آلایندگی واحد صنعتی شیراز

مخالفت استاندار فارس با درخواست عدم دریافت عوارض آلایندگی واحد صنعتی شیراز

درخواست عدم دریافت عوارض آلایندگی پالایشگاه نفت شیراز در ستاد تسهیل و حمایت از سرمایه گذاری استان فارس با مخالفت استاندار فارس مواجه شد.

رفع مشکلات هشت بنگاه اقتصادی صنعتی و کشاورزی فارس در دستور سومین جلسه ستاد تسهیل و حمایت از سرمایه گذاری استان فارس قرار گرفت.

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس سه‌شنبه در این جلسه و زمانیکه با درخواست عدم دریافت عوارض آلایندگی پالایشگاه نفت شیراز مواجه شد، گفت: هرگز از حق آلایندگی شهرستان زرقان که در مجاورت این واحد قرار دارد کوتاه نخواهیم آمد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و حمایت از سرمایه گذاری استان فارس گفت: سومین جلسه این ستاد از ابتدای سال جاری تاکنون تشکیل شده که هر سه جلسه به ریاست استاندار فارس بوده که نشان از عزم جدیه دولت سیزدهم برای رفع مشکلات تولید دارد.

حمیدرضا ایزدی اظهار کرد: در این جلسه مشکلات هشت بنگاه اقتصادی در زمینه صنعت و کشاورزی مطرح و در راستای رفع آن تصمیم گیری شد.

وی ادامه داد: از جمله این تصمیمات درخصوص رفع مشکلات کارخانجات مخابرات ایران درباره تسهیلات دریافتی و درخواست وام جدید بود که در این باره با همکاری بانک ملی اقدام شد.

وی اضافه کرد: در این نشست درخصوص درخواست عدم دریافت عوارض آلایندگی پالایشگاه شیراز تصمیم گیری شد به نحوی که با این درخواست مخالفت و تاکید شد که عوارضی که در راستای سلامت مردم منطقه است بصورت کامل دریافت شود.

ایزدی رقم پرداخت عوارض آلایندگی این واحد را ۸۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در این نشست مقرر شد که کمیته‌ای ۳ نفره متشکل از نمایندگان شهرداری زرقان، محیط زیست و سازمان صمت تشکیل و میزان آلایندگی این واحد صنعتی و تاثیر آن بر سلامت مردم بررسی و تصمیمات لازم در این باره گرفته شود.

وی در ادامه افزود: مشکل کارخانه سیمان خاکستری نی‌ریز در استفاده از تسهیلات فاینانس خط اعتباری چین که یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون یوان است نیز بررسی و تصمیماتی در راستای رفع مشکلات این واحد صنعتی اتخاذ شد.