محیط زیست: میزان آلودگی‌ در عسلویه و کنگان دائم پایش می‌شود

برای رفع آلایندگی اقدامات مهمی آغاز شده

محیط زیست: میزان آلودگی‌ در عسلویه و کنگان دائم پایش می‌شود
با نصب پایش‌های آلایندگی وضعیت زیست محیطی مناطق صنعتی از جمله کنگان و عسلویه به‌صورت مستمر سنجش می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به رصد و پایش دائم وضعیت آلایندگی زیست محیطی مناطق صنعتی گفت: تمام آلایندگی‌ها و آلودگی‌های زیست محیطی از جمله گرد و غبار مورد سنجش و پایش قرار می‌گیرد.

فرهاد قلی‌نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر صبح امروز در بررسی وضعیت آلایندگی منطقه پارس جنوبی با اشاره به تصویب رفع آلایندگی و تشکیل کارگروه تخصصی در این زمینه، اظهار داشت: با نصب پایش‌های آلایندگی وضعیت زیست محیطی مناطق صنعتی از جمله کنگان و عسلویه به‌صورت مستمر سنجش می‌شود.

وی از اجرای طرح جامع کاهش و رفع آلایندگی در منطقه پارس جنوبی از سال ۱۳۹۹ خبر داد و بیان کرد: برای اجرای طرح‌های رفع آلایندگی اقدامات مهمی آغاز شده که به‌صورت دائم این مهم پایش و رصد می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بر روند اجرای اقدامات نظارت با تاکید بر تسریع در اجرایی شدن رفع آلایندگی منطقه پارس جنوبی افزود: در این راستا چند پرونده قضایی برای مقابله با آلودگی زیست محیطی در دستگاه قضایی استان بوشهر تشکیل شده است.

قلی‌نژاد با بیان اینکه شرکت‌های و تأسیسات پارس جنوبی باید در اجرای طرح‌های رفع آلایندگی اقدام کنند تصریح کرد: صنایع پتروشیمی در اجرای طرح‌های مقابله با رفع آلایندگی پیش‌قدم شده‌اند و تسریع در این طرح‌ها یک ضرورت است.

وی پیوست صنایع به طرح‌های مقابله با آلایندگی در منطقه پارس جنوبی را یک ضرورت دانست و بیان کرد: جمع‌آوری گاز فلر و جلوگیری از مشعل‌سوزی در منطقه پارس جنوبی در اولویت قرار دارد و در این راستا اقداماتی انجام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه شهرستان‌های استان به سامانه سنجش آلودگی هوا مجهز شده‌اند، خاطرنشان کرد: در این راستا تمام آلایندگی‌ها و آلودگی‌های زیست محیطی از جمله گرد و غبار مورد سنجش و پایش قرار می‌گیرد.