مجوز پرواز تهران - لار- مسقط صادر شد

مجوز پرواز تهران - لار- مسقط صادر شد

مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان گفت: مجوزهای رسمی برای برقراری مسیر پروازی جدید تهران- لار- مسقط و بالعکس صادر شده است و پنجم مهرماه نخستین پرواز به کشور عمان از طریق شرکت هواپیمایی پارس ایر انجام می شود.

روابط عمومی فرودگاه بین المللی لار، امین الله صولتی اظهار داشت: برقراری این مسیر پروازی همواره از دغده های مردم و شهروندان در لارستان و دیگر شهرهای جنوب فارس و مقیم کشور عمان بوده که با تلاش ها و رایزنی های مسئولان محلی به ویژه حسین حسین زاده نماینده مردم شهرستان های پنج گانه لارستان، گراش، اوز، خنج و جویم در مجلس شورای اسلامی انجام شد.

وی بیان کرد: با اعلام رسمی شرکت هواپیمایی پارس ایر، این پرواز در راستای اتصال و ارتباط کشور عمان به خطه کهن لارستان بزرگ و جنوب فارس انجام می‌شود.

وی گفت: با تلاش های صورت گرفته و توسعه خطوط پروازی در فرودگاه بین‌المللی لار مشکلی برای بازگشت ایرانیان و بویژه شهروندان اهل مناطق جنوب فارس مقیم کشورهای خارجی وجود ندارد و هم اینک پروازهای منظم خارجی به صورت هفتگی از جمله به کشورهای حوزه خلیج فارس از این فرودگاه در حال انجام است.

صولتی همچنین به راه اندازی پایانه بارهوایی (کارگو) در فرودگاه بین المللی لار که همواره از مطالبات جدی و حق مغفول مانده مردم به ویژه تجار، بازرگانان و خیرین منطقه لارستان و دیگر شهرها و مناطق جنوبی فارس بود اشاره کرد و گفت: استفاده از صنعت حمل و نقل هوایی (کارگو) در کنار جابه‌جایی مسافر، به ویژه فعالیت و بهره‌گیری از آن برای صادرات بار و صدور کالاهای غیرنفتی، می‌تواند راهگشای بن بست‌های اقتصادی باشد.

وی بیان کرد: هم اینک نیز توافق اولیه‌ای برای ارسال بار صادرکنندگان لارستان و جنوب فارس به صورت هفتگی تا ۱۵ تن بار توسط شرکتهای هواپیمایی طرف قرارداد انجام شده که آمادگی داریم به صورت هفتگی بیش از ۱۵ تن بار را به کشورهای قطر، کویت و امارات ارسال کنیم،

صولتی بیان کرد: ما امکانات فرودگاهی و پروازی را برای اختصاص هواپیمای کارگو بررسی کردیم و در شرکتهای هواپیمایی این امکان را داریم که به صورت هفتگی بار صادراتی لارستان و جنوب فارس را به کشور دوحه، دبی و کویت ارسال کنیم.

احداث فرودگاه لارستان به سال ۱۳۳۹ و همزمان با وقوع زلزله ۶.۷ ریشتری در این منطقه باز می گردد و هدف مهم این فرودگاه در آن زمان کمک رسانی و امداد رسانی به مردم زلزله زده بود که پس از آن با توجه به کسب و کار اکثر مردم منطقه در کشورهای حوزه خلیج فارس این فرودگاه به سرعت مسیر توسعه را طی کرد.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار از شهرستان های جنوبی فارس با جمعیتی بیش از ۲۰۰ هزار نفر در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع است.