متروپل، سینما بهمن بوشهر را تعطیل کرد!

متروپل، سینما بهمن بوشهر را تعطیل کرد!

شهری که پیشتاز سینما در کشور بوده و 15 سال بعد از ورود این صنعت به کشور، مردمان آن در محله کوتی بوشهر دیدن فیلم را تجربه کردند (سال 1298 شمسی)، چراغ تنها سینمای فعال آن خاموش شد.

سینما بهمن بوشهر در سال 1345 احداث و با نام فانوس شروع به کار کرد و پیش از این فقط یکبار بین سالهای 81 تا 85 برای استحکام سازی و حل مشکلات ساختمانی تعطیل شد،

متروپل، سینما بهمن بوشهر را تعطیل کرد!

مدیر حوزه هنری استان بوشهر که متولی سینما بهمن است، درباره دلیل این اتفاق می گوید: پس از حادثه تلخ متروپل آبادان، کارگروههایی در استان های کشور برای شناسایی و تعیین تکلیف ساختمان های فرسوده تشکیل شد که در آن، سینماهای فرسوده جزو اولین ساختمان های موردنظر بودند. در بوشهر نیز سینما بهمن بوشهر از نظر سقف و استحکام مشمول این داستان گردید و موقتا تعطیل شد تا اقدامات لازم برای بروز رسانی آن انجام شود.

مصوبه دولت قبل برای سینما بهمن محقق نشد

امید پارسایی فر با بیان اینکه طی چند سال اخیر پیگیری های مکرری با مرکز و استان جهت بروزرسانی تنها سینمای فعال استان صورت گرفته و حتی مصوبه ای 4 میلیاردی در آخرین سفر دولت سابق برای این سینما گرفتیم که به بهانه شیوع کرونا و تعطیل شدن سینماها، تخصیص نیافت، ادامه داد: با شروع دولت جدید، در نشستی که آذرماه پارسال در دفتر معاون عمرانی استاندار برگزار شد و معاون حوزه هنری کشور هم حضور داشتند، مقرر شد سینما بهمن بوشهر جزو پروژه های شاخص 1401 باشد و به همان میزان که استان اعتبار می گذارد، حوزه هنری هم اعتباری برای بروز رسانی سینمای بوشهر بگذارند.

می توان ساختمان سینما بهمن را حفظ کرد

پارسایی فر با بیان اینکه طراحی جدید سینما بهمن بوشهر که از 3 سالن به 9 سالن افزایش می یابد انجام شده ادامه داد: در صورت اجرای این طرح که سینما از نظر تکنولوژی صدا و تصویر و ساختمانی به روز می شود، به یک پردیس سینمایی باکیفیت نزدیک می شویم. البته ما معتقدیم فضای فعلی سینما بهمن امکان بروز رسانی دارد، چون تخریب آن، به دلیل هزینه های بالای ساخت و ساز، چندین سال استان را فاقد سینما خواهد کرد، ضمن اینکه سینماهای هم نسل بهمن بوشهر در کشور هم استحکام سازی و بروز رسانی شده و فعال می باشند.

چشم امید فرهنگ به مسئولان استانی

وی با اشاره به اینکه سینما بهمن بوشهر خاطره مشترک چندین نسل از هم استانی ها است و همواره با کمترین هزینه یاور خانواده ها در اوقات فراغت و همراه دستگاههای اجرایی در خصوص فعالیت های فرهنگی بوده، تصریح کرد: امیدواریم برای به روز رسانی و استحکام بخشی این سینما مدیریت ارشد استان، شهرستان، شورا و شهرداری درخصوص عوارض آن و سازمان مدیریت و برنامه ریزی مساعدت کنند تا سینما که یکی از سرمایه های فرهنگی هر استان است، مجددا احیا و با امکانات به روز و در شان شهروندان خدمات رسانی کند. و حوزه هنری کشور هم متعهد شده به همان میزان اعتبار اختصاص دهد.

مدیر حوزه هنری بوشهر درباره زمان بازگشایی مجدد این سینما می گوید: فعالیت مجدد این مرکز فرهنگی نیازمند بروز رسانی و ارتقا کیفیت می باشد که امیدواریم با توجه به رویکرد استاندار نسبت به مطالبات عمومی که سینما هم یکی از آنهاست، این تعطیلی زمانبر نشود.