مترو شیراز ۱۴ فروردین رایگان است

مترو شیراز ۱۴ فروردین رایگان است

شهردار شیراز اعلام کرد که به مناسبت بازگشایی مدارس در ۱۴ فروردین، متروی این کلانشهر برای استفاده شهروندان رایگان خواهد بود.

سید احسان اصنافی چهارشنبه ۱۰ فروردین در جلسه آمادگی بازگشایی مدارس فارس که در اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، با تبریک سال نو اظهار کرد: در کنار همتی که در آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس وجود دارد، شهرداری شیراز نیز درخدمت شهروندان، دانش آموزان و فرهنگیان شهر شیراز خواهد بود.

او ادامه داد: تمام ظرفیت حمل و نقل عمومی شهر در روز ۱۴ فروردین، روز بازگشایی مدارس فعال خواهد بود که در این خصوص سیستم اتوبوسرانی از ساعت ۶ صبح و مترو نیز از ساعت ۶:۰۵ صبح شروع به کار و خدمت رسانی خواهند کرد تا مشکلی در این حوزه وجود نداشته باشد.

شهردار شیراز با ذکر اینکه آمادگی کامل برای سرویس مدارس در مجموعه حمل و نقل شهرداری شیراز وجود دارد، عنوان کرد: در آذرماه سال گذشته نرخ سرویس مدارس در شورای اسلامی شهر شیراز مصوب و به ادارات مربوطه ابلاغ شده و مشکلی در این زمینه نخواهد بود.

اصنافی اضافه کرد: در خصوص سرویس مدارس، شرکت‌های متقاضی ثبت نام کرده و ساماندهی شده و ما منتظر اعلام لیست از سوی آموزش و پرورش برای تخصیص ناوگان برای سرویس مداس هستیم.

او با تاکید بر لزوم تسریع در تعیین آمار اعلامی از سوی آموزش و پرورش بیان کرد: آمادگی کامل برای تخصیص ناوگان برای سرویس مدارس در شهرداری شیراز وجود دارد و درصورتیکه تا یکی دو روز اول هفته آینده لیست تعداد سرویس مورد نیاز به شهرداری شیراز اعلام شود، امیدواریم تا پایان هفته آینده کار انجام شود و مشکلی در این زمینه نخواهد بود.

شهردار شیراز از مسئولین اداره کل آموزش و پرورش استان فارس درخواست کرد که برای سهولت در تردد شهری ساعت شروع مدارس را به نوعی تنظیم کرده تا والدین همزمان مراجعه کمتری به جلوی مدارس به ویژه در دو سه روز اول داشته باشند.

اصنافی همچنین از والدین دانش آموزان درخواست کرد از آنجا که حضور همه دانش آموزان با خودروی شخصی والدین مشکلاتی را به همراه خواهد داشت، لذا سعی شود ترجیحا با وسایل حمل و نقل عمومی تردد کرده تا تکلیف سرویس آنها مشخص شود.