ماندگاری آلاینده‌ها در هوای خوزستان

همه مقاطع تحصیلی ۲ نوبت صبح و عصر در اهواز، باوی، کارون و ماهشهر به صورت غیرحضوری هستند

ماندگاری آلاینده‌ها در هوای خوزستان
هوای اغلب شهرهای خوزستان نا سالم است

شاخص کیفی هوا در بیشتر شهر‌های خوزستان در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌های سنی و گروه‌های حساس قرار گرفته است.

براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفی هوا در اهواز در ساعت ۹ صبح بیست و نهمین روز از آذرماه ۱۴۰۱ روی عدد ۱۴۸ AQI قرار گرفت که نشان دهنده ناسالم بودن هوا برای گروه‌های حساس است و براساس پیش بینی‌ها تا ساعت ۱۱ به عدد ۱۵۸ و ناسالم برای همه گروه‌های سنی می‌رسد.

شاخص کیفی هوا در محدوده استانداری خوزستان، سوسنگرد و شادگان نیز در وضعیت ناسالم بودن هوا برای همه گروه‌های سنی قرار گرفته است.

محدوده حفاری، نیوساید و پست برق شماره ۳ کلانشهر اهواز نیز وضعیت ناسالم بودن هوا برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

شاخص کیفی هوا در امیدیه، بندر امام خمینی، بهبهان، حمیدیه، دزفول، رامشیر، شوشتر، گتوند و شرکت نفت مسجدسلیمان نشان دهنده قابل قبول بودن وضعیت هوا است.

بر اساس اطلاعات این سامانه، رامهرمز و هندیجان هوای پاک دارند.

با قرار گرفتن وضعیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و همه گروه‌های سنی است، لازم است افراد مبتلا به مشکلات تنفسی، بیماران قلبی-ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت‌های سنگین و طولانی در خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز باید این فعالیت‌ها را کاهش دهند.

در روز‌های قبل اهواز جزو کلانشهر‌های آلوده کشور و ماهشهر نیز جزو آلوده‌ترین شهر خوزستان بود، این درحالی است که نسبت به غیر حضوری شدن مدارس و کاهش ساعت کاری اداره‌ها اقدام نمی‌شد.

براساس تصمیم کارگروه اضطرار هوا، فعالیت مدارس همه مقاطع تحصیلی ۲ نوبت صبح و عصر در اهواز، باوی، کارون و ماهشهر به صورت غیرحضوری هستند.