توقف!

استقلال 2 - پرسپولیس 2/ دبل گولسیانی در نبود لوکادیا/ استقلال پس از برتری بیش از اندازه عقب کشید

توقف!
طلسم ۵ ساله شکست ناپذیری پرسپولیس در ۹۰ دقیقه‌ دربی‌ها پابرجا ماند

دربی نود و نهم در نبود تماشاگران و لوکادیا یک بازی هیجان‌ انگیز از آب درآمد و دو تیم نمایشی هجومی و رو به جلو ارائه دادند. ابتدا سرخ‌ها مزد بازی بهتر خود را خیلی زود گرفتند و توانستند با ضربه سر گولسیانی به گل نخست برسند اما استقلال پس از گل به خود آمد و توانست با هجوم همه جانبه توسط روزبه چشمی به گل تساوی برسد.

در نیمه دوم بازی بهتر آبی‌ها موجب شد مطهری چهارمین گل خود در دربی‌ها را به ثمر برساند اما پس از این گل سرمربیان دو تیم تعویض‌های خود را شروع کردند. در حالی که تصور می‌شد استقلال مدافعان خود را وارد زمین کند اما ساپینتو تمام مهاجمان خود را وارد زمین کرد و پیش از ۱۵ دقیقه پایانی تعویض‌هایش به پایان رسید. اتفاقی که به یحیی کمک کرد تا با استراتژی بهتر باز هم روی ضربات ایستگاهی در آخرین دقایق باز هم توسط گولسیانی به گل تساوی برسد و توانست صدر جدول را که چند دقیقه‌ای در اختیار استقلال بود پس بگیرد و البته دیگر مدعیان را بابت این تساوی خوشحال کند.

با این نتیجه طلسم ۵ ساله شکست ناپذیری پرسپولیس در ۹۰ دقیقه‌ دربی‌ها پابرجا ماند و حالا سرخ‌ها ۱۲ دربی پیاپی است که در ۹۰ دقیقه مغلوب رقیب سنتی خود نشده اند.

***

دقایق حساس:

دقیقه 89- گل دوم پرسپولیس

ارسال کرنر مهدی ترابی از سمت چپ زمین استقلال با ضربه سر ولسیانی به گل دوم پرسپولیس تبدیل شد تا این مدافع گرجستانی در دربی 99 دبل کند.

دقیقه 82

تعلل گولسیانی و بیرانوند نزدیک بود موقعیت خطرناکی برای استقلال ایجاد کند.

دقیقه 74

پس از اینکه بازیکنان پرسپولیس اعتقاد داشتند شوت سروش رفیعی درون محوطه جریمه استقلال به دست محمد حسین مرادمند برخورد کرده پیمان بابایی به سمت دروازه پرسپولیس ضد حمله زد اما با هوشمندی مرتضی پورعلی گنجی این موقعیت دفع شد.

دقیقه 73

ارسال ضربه ایستگاهی مهدی ترابی از پشت محوطه جریمه استقلال با ضربه سر رافائل سیلوا بیرون رفت.

دقیقه 70

از دقیقه 50 تا 70 دو تیم هیچ موقعیت خطرناکی روی دروازه همدیگر ایجاد نکردند و در شرایطی که بازی در میانه‌های زمین دنبال می‌شد، تنها برخی مواقع به ارسال‌های بی‌هدف مشغول بودند

دقیقه 69

آرش رضاوند دقیقه 69 به دلیل مصدومیت از زمین بیرون رفت.

 دقیقه 50- گل دوم استقلال

پاس در عرض محمد محبی به مطهری رسید و او پس از کنترل توپ با ضربه دقیق پای راست گل دوم استقلال را وارد دروازه پرسپولیس کرد.

نیمه دوم این مسابقه از ساعت 18:42 دقیقه و با حدود 10 دقیقه تاخیر شروع شد.

پایان نیمه اول

دقیقه ۴۵

ترابی در محوطه جریمه استقلال و در سمت راست صاحب توپ شد اما پاس عرضی خطرناک او را سیلوا برید و مانع فروپاشی دروازه استقلال برای دومین بار شد.

دقیقه ۴۱

کمال کامیابی‌نیا داخل محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد اما کاپیتان آبی‌ها با شیرجه‌ای بلند توپ را مهار کرد.

دقیقه ۳۹

ارسال بلند پرسپولیسی‌ها از سمت چپ خط دفاعی به عالیشاه در سمت راست رسید اما ارسال تند و تیز کاپیتان پرسپولیس به محوطه شش قدم را سیلوا دور کرد.

دقیقه ۳۸

روزبه چشمی با یک پاس عمقی توپ را در سمت راست به یامگا رساند و وینگر فرانسوی استقلال هم ارسلان را در موقعیت تک به تک قرار داد اما بیرانوند با خروج به موقع دروازه تیمش را نجات داد.

دقیقه ۳۶

استقلال صاحب یک ضربه ایستگاهی شد و مهری از سمت راست توپ را ارسال کرد اما بیرانوند با خروجی عالی توپ را روی سر سیلوا بیرون از محوطه شش قدم تصاحب کرد.

دقیقه  30 - گل تساوی استقلال

ارسال مجدد سلمانی از سمت چپ محوطه جریمه پرسپولیس در شرایطی مشکوک با ضربه سر روزبه چشمی به گل تساوی استقلال تبدیل شد.

دقیقه 28

ارسال دقیق صالح حردانی از سمت چپ زمین پرسپولیس این بار مطهری را در مقابل دروازه در شرایط عالی گلزنی قرار داد اما ضربه سر کم دقت او از کنار دروازه سرخ‌پوشان عبور کرد.

دقیقه 23

ارسال جعفر سلمانی از سمت راست زمین پرسپولیس با ضربه سر بد مطهری همراه شد اما این توپ با دخالت گولسیانی به سمت دروازه بیرانوند نرفت.

دقیقه 20

روی حمله خطرناک پرسپولیس، ارسال کوتاه امید عالیشاه سبب شد مهدی ترابی در موقعیت عالی گلزنی قرار بگیرد اما ضربه این بازیکن با اختلاف کمی از کنار دروازه حسینی بیرون رفت.

دقیقه 16- گل اول پرسپولیس

پرسپولیس در سمت راست زمین صاحب یک ضربه ایستگاهی شد و مهدی ترابی پشت این توپ ایستاد. ارسال دقیق و زیبای ترابی روی سر گولیسانی فرود آمد و مدافع پیش تاخته سرخ‌ها با ضربه سر دروازه حسینی را فرو ریخت.

دقیقه 8

ارسال جعفر سلمانی روی دروازه پرسپولیس را بیرانوند در سه مرحله مهار کرد. این درحالی است که زاهدی‌فر در این صحنه خطای بازیکن استقلال روی دروازه‌بان پرسپولیس را هم اعلام کرد.

 دقیقه 7

ارسلان مطهری با پشت پا توپ را به محمد محبی رساند اما ضربه او پس از برخورد به مدافع پرسپولیس به کرنر رفت.

در پنج دقیقه ابتدایی دو تیم در میانه زمین و یک سوم دفاعی خود توپ را در جریان انداخته و خطری روی دروازه هم ایجاد نکردند.

***

داور: محمد حسین‌زاهدی فرد

کمک‌‌ها: سعید قاسمی و محمد جواد مداح

اخطار: سعید مهری، آرش رضاوند (استقلال)

گل: گولسیانی 16 و 89 (پرسپولیس)، روزبه چشمی 30 و ارسلان مطهری 50 (استقلال)

***

ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، گیورگی گولیسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر (سیامک نعمتی - 84)، علی نعمتی (مهدی عبدی - 63)، کمال کامیابی‌نیا (سروش رفیعی - 63)، میلاد سرلک، سعید صادقی (فرشاد فرجی - 88)، وحید امیری، امید عالیشاه (محمد عمری - 63) و مهدی ترابی

سرمربی: یحیی گل محمدی

ترکیب استقلال:

سید حسین حسینی، محمد حسین مرادمند، رافائل سیلوا، صالح حردانی، جعفر سلمانی (پیمان بابایی - 60)، سعید مهری (مهدی پور - 60)، آرش رضاوند (مهدی قائدی - 69)، روزبه چشمی (زبیر نیک نفس - 60)، محمد محبی، کوین یامگا و ارسلان مطهری (رضا میرزایی - 75)

سرمربی: ریکاردو ساپینتو