«لانژ» شمشیرباز شیرازی برای تیم ملی

مصاحبه «خبرنیوز» با کوروش فرزانه، ورزشکار آینده دار

«لانژ» شمشیرباز شیرازی برای تیم ملی

ورزشکار شیرازی رشته شمشیربازی، به اردوی تیم ملی امید زیر ۲۳ سال در شهر یزد و مسابقات ساتیلایت اصفهان که در تاریخ ۲۱ شهریورماه برگزار می شود، دعوت شد.

کوروش فرزانه در مصاحبه ای اختصاصی با علی جمشیدپور خبرنگار «خبرنیوز» از آغاز فعالیت خود در رشته شمشیربازی چنین گفت: حدود 10 سال است که این رشته ورزشی را آغاز کرده ام و در سال های 97 و 98 به نایب قهرمانی کشور دست پیدا کردم که این موفقیت ها باعث شد تا به اردوهای تیم ملی در رده های سنی دعوت شوم و سهمیه مسابقات جهانی جوانان که در تهران برگزار شد را کسب کنم.

وی در رابطه با وقفه ای چند ساله که در مسیر قهرمانی هایش به وجود آمد بیان کرد: کرونا بزرگترین آسیب را به ورزش وارد کرد. پیش از کرونا مدعی عنوان سومی در کشور بودیم که پس از این وقفه دوساله به رده پنجم کشور تنزل پیدا کردیم. پس از آن با تمرین های سخت و مداوم موفق شدم به آمادگی لازم برای شرکت در اردوی تیم ملی جوانان دست پیدا کنم که با بدشانسی در روز انتخابی از ناحیه مچ دست آسیب دیدم و چند ماه از ورزش دور شدم.

کوروش فرزانه از نقش خانواده در رسیدن به موفقیت صحبت به میان آورد و افزود: گذشته از این موضوع که من در خانواده ای ورزشی و شمشیرباز متولد شده ام و پدر و مادرم هر دو ورزشکار و مربی این رشته هستند، به جرأت می توانم بگویم که حمایتی بی نظیر برای رسیدن به قله های موفقیت از جانب خانواده داشته ام.

شمشیرباز خوش آتیه شیرازی با انتقاد نسبت به نگاه مسئولان به این رشته مدال آور ابراز داشت: وقتی صحبت از حمایت می شود تنها بعد مادی مد نظر نیست. البته که برای پیشرفت در هر رشته ای باید امکانات و زیرساخت ها فراهم باشد اما اگر بخواهم از مشکلات صحبت کنم باید چندین ساعت به بیان کمبودها بپردازم. منتها یک نکته که کمتر به آن توجه شده این است که در رشته شمشیربازی کمبود حریف تمرینی یکی از بزرگترین مشکلات ما محسوب می شود.

به نوبه خودم ابراز امیدواری می کنم که متولیان ورزش فارس نگاه منصفانه ای به تمامی رشته های ورزشی داشته باشند و از این مقام آوری ها به سادگی عبور نکنند.

وی در پایان ضمن تشکر از تمامی کسانی که برای رشته شمشیربازی از جان مایه گذاشتند اظهار کرد: از تلاش های استاد فرزانه ( پدرم ) که شمشیربازی شیراز را به جایگاه در خور شأن خود رساندند سپاسگذارم و تلاش می کنم که با کمک خانواده شمشیربازی، پرچم ایران را در عرصه های بین المللی به اهتزاز در آورم.

(لانژ اصطلاحی در شمشیربازی است که به معنای حرکت ناگهانی شمشیر باز به سمت جلو است.)