قیمت هتل‌های شیراز در نوروز چقدر است؟

بابت رزرو هتل‌های شیراز در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲، نسبت به نیمه ابتدایی اسفند امسال باید تقریبا دوبرابر بیشتر هزینه کنیم

قیمت هتل‌های شیراز در نوروز  چقدر است؟
با نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی، شاهد افزایش قیمت هتل‌ها هستیم

 هزینه رزرو هتل‌های شیراز بابت تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ می‌تواند کمتر از شبی ۵۰۰ هزار تومان باشد. البته با این پول می‌توانیم در هتل‌های ارزانقیمت شیراز اقامت داشته باشیم، چون وقتی سراغ‌های پنج‌ستاره این شهر می‌رویم، کمترین هزینه پرداختی بابت هر مسافر به حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای هر شب می‌رسد. از طرفی مثل سال‌های گذشته با نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی، شاهد افزایش قیمت هتل‌ها هستیم. طوری‌که بابت رزرو اتاق هتل‌های شیراز در تعطیلات پیش‌رو، نسبت به نیمه ابتدایی اسفند امسال باید تقریبا دوبرابر بیشتر هزینه کنیم.

هتل چمران یکی از اقامتگاه‌های پنج‌ستاره شیراز است که رزرو اتاق‌های آن در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ دست‌کم شبی سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هزینه دارد. این رقم را هتل چمران شیراز از هر مسافر که قصد اقامت در اتاق‌های دونفره را دارد، دریافت می‌کند و این هزینه برای هر مسافر در اتاق سه‌تخته و چهارتخته به‌ترتیب چهار میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و حدود هفت میلیون تومان است. از مهمترین امکانات این هتل می‌توانیم به استخر سرپوشیده، سونا، جکوزی، باشگاه بدنسازی و اینترنت رایگان اشاره کنیم. هتل زندیه شیراز را یکی دیگر از هتل‌های پنج‌ستاره این شهر می‌دانیم که رزرو اتاق‌های آن در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ تقریبا معادل اتاق‌های هتل چمران تمام می‌شود. مثلا بابت رزرو اتاق‌های دوتخته، هر مسافر باید سه میلیون و ۵۵۰ هزار تومان بپردازد. البته آنطور که هتل زندیه شیراز اعلام کرده، فعلا امکان رزور سایر اتاق‌های این هتل در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ وجود ندارد و ظرفیت اتاق‌های این اقامتگاه از الان تکمیل شده است.

هزینه اقامت در ارزان‌ترین هتل‌های شیراز بابت تعطیلات نوروز می‌تواند کمتر از شبی ۵۰۰ هزار تومان باشد. برای این کار باید به‌جای هتل‌های پنج‌ستاره سراغ اقامتگاه‌های یک یا دو ستاره در شیراز برویم. مثل هتل گل‌افرا شیراز که از هر مسافر در اتاق‌های دونفره در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ شبی ۳۶۰ هزار تومان دریافت می‌کند یا هتل قوام که این هزینه را شبی ۵۰۰ هزار تومان درنظر گرفته است. البته در این هتل‌ها که با معماری قدیمی ساخته شدند خبری از امکانات خاصی که در هتل‌های گرانقیمت و پنج‌ستاره وجود دارد، نیست و مسافران آن فقط در لابی هتل و با داشتن حجم محدود می‌توانند از وای‌فای استفاده کنند. هتل نصیرالملک جزو هتل‌های دوستاره و نسبتا ارزان‌قیمت در این شهر است. مسافرانی که الان راهی این هتل می‌شوند، دست‌کم باید ۷۵۰ هزار تومان بپردازند، اما در نوروز ۱۴۰۱ رزرو ارزان‌ترین اتاق‌های این هتل از ۹۳۰ هزار تومان شروع می‌شود.

هتل‌هایی که تا اینجا بررسی کردیم جزو ارزان‌ترین و گران‌ترین هتل‌های شیراز محسوب می‌شوند. اما وضعیت هزینه اقامت در هتل‌های سه‌ستاره و چهارستاره شیراز برای تعطیلات پیش‌رو به‌چه شکلی است؟ برای مثال نگاهی به تقویم هتل شیرازیس که یک اقامتگاه چهارستاره است، می‌کنیم. کمترین هزینه‌ای که هتل شیرازیس بابت تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ دریافت می‌کند، یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است. البته الان ظرفیت اتاق‌های این هتل تکمیل است و فقط درصورت کنسل شدن رزر‌های قبلی امکان رزرو جدید وجود دارد. در این هتل به‌جز چیز‌هایی که مثل تلویزیون و یخچال در اتاق‌ها وجود دارد، اینترنت به‌شکل رایگان دراختیار مسافران قرار می‌گیرد. هتل وکیل شیراز جزو هتل‌های سه‌ستاره این شهر است که در نیمه ابتدایی اسفند امسال رزرو اتاق‌های آن دست‌کم شبی ۶۵۰ هزار تومان هزینه دارد، اما این رقم در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ به یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان یعنی دوبرابر قیمت‌های فعلی می‌رسد. امکانات این هتل سه‌ستاره، تقریبا مشابه هتل شیرازیس است. هتل ارگ شیراز یکی دیگر از هتل‌های سه‌ستاره شیراز است که الان شبی ۷۵۰ هزار تومان از هر مسافر بابت اقامت در اتاق‌های دونفره دریافت می‌کند و این هزینه را در نوروز ۱۴۰۲ به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش داده است.