قشقایی شیراز از آستارا دست خالی برگشت

قشقایی شیراز از آستارا دست خالی برگشت

هفته چهاردهم لیگ دسته اول فوتبال ایران با ۹ دیدار در شهرهای مختلف پیگیری شد که در نخستین بازی هفته، شاگردان پایان رافت در شهرداری آستارا از ساعت ۱۳:۳۰ میزبان قشقایی بودند و توانستند با دو گل فرشید پاداش برابر تک گل محمد عابدی، این تیم شیرازی را با نتیجه ۲ بر یک شکست دهند. مس شهر بابک نیز توانست با نتیجه یک بر صفر رایکا بابل را شکست دهد و به رده هفتم صعود کند.

در مهم‌ترین دیدار هفته، تیم‌های رده دومی و سومی مس کرمان و استقلال خوزستان به مصاف هم رفتند که شاگردان فرزاد حسین‌خانی در مس موفق شدند با گل دقایق پایانی میلاد پورصف‌شکن استقلال خوزستان را شکست دهند و به پنجمین برد متوالی خود دست پیدا کنند. ملوان بندر انزلی، صدرنشین جدول رده‌بندی در خوزستان با ۳ گل استقلال ملاثانی را مغلوب کرد و فاصله‌اش را با دیگر مدعی‌های صعود بیشتر کرد. ویستاتوربین تهران با یک گل مغلوب پارس جنوبی شد تا روند خوب تیم ایمان رزاقی راد ادامه داشته باشد و به رده نهم صعود کنند.

آرمان گهر سیرجان پس از هفته‌ها ناکامی موفق شد با حساب ۳ بر یک شمس آذر قزوین را شکست دهد و دوباره خود را به بالانشینان جدول رده‌بندی اضافه کند. خوشه طلایی ساوه با تساوی بدون گل برابر شهرداری همدان متوقف شد و خیبر خرم آباد با برتری ۳ بر صفر برابر شاهین بوشهر ته جدولی به رده سوم صعود کرد و جای استقلال خوزستان را در این رتبه گرفت. سایپا در تهران با ۴ گل ماشین‌سازی نگون‌بخت را شکست داد و اوضاعش را در جدول رده‌بندی بهبود بخشید.

در جدول این رقابت‌ها، ملوان بندرانزلی با ۳۰ امتیاز صدرنشین است و مس کرمان با ۲۹، خیبر خرم‌آباد با ۲۶ و استقلال خوزستان با ۲۵ امتیاز در رده‌های دوم تا چهارم قرار دارند. در قعر جدول نیز دو تیم بدون برد شاهین شهرداری بوشهر و ماشین‌سازی به ترتیب با ۵ و ۴ امتیاز در رده‌های هفدهم و هجدهم جدول هستند.