قشقایی باخت و 3 امتیاز را گرفت!

قشقایی باخت و 3 امتیاز را گرفت!

تیم فوتبال ملوان با برتری یک بر صفر برابر ویستاتوربین، توانست با ۷۱ امتیاز قهرمان لیگ یک شود.

در هفته آخر  لیگ یک ملوان توانست با پیروزی یک بر صفر برابر ویستاتوربین، ضمن امضای سقوط این تیم به لیگ دسته دوم، قهرمان رقابت‌های لیگ یک لقب بگیرد. حمید کاظمی تک گل ملوان را در این دیدار به ثمر رساند.

شاهین شهرداری بوشهر در داربی قعرنشینان، برابر ماشین‌سازی با نتیجه ۲ بر یک پیروز شد تا ماشین‌سازان به عنوان تیم آخر راهی لیگ دو شوند. مس کرمان با دو گل عارف زینعلی و  میثم آقایی میزبانش خیبر را شکست داد و نایب قهرمان لیگ دو شد. سایپا با گل‌های بهروز هوشمند و مرتضی خراسانی، ۲ بر یک شهرداری همدان را مغلوب کرد و در لیگ یک ماندنی شد. تک گل شهرداری همدان را میثم زمانی به ثمر رساند.

خوشه‌طلایی ساوه در پرگل‌ترین بازی هفته با نتیجه ۳ بر ۲ برابر قشقایی به برتری رسید. شمس آذر قزوین با گل‌های پوریا سرآبادانی و کامبیز دهقانی رایکا را مغلوب کرد.

در جدول، ملوان با ۷۱ امتیاز قهرمان شد و مس کرمان با ۷۰ امتیاز در رده دوم ایستاد. 
در انتهای جدول نیز ماشین‌سازی با ۱۲، شاهین شهرداری با ۱۵ و ویستاتوربین با ۳۷ امتیاز به لیگ دسته دوم سقوط کردند و سایپا با ۴۰، قشقایی با ۳۹ و رایکا با ۳۸ در جایگاه‌های سیزدهم تا پانزدهم قرار گرفتند.

 با اعلام رای کمیته انضباطی، قشقایی برنده دیدار با ماشین سازی اعلام شد

پس از شکایت تیم فوتبال شهدای قشقایی مبنی بر استفاده از بازیکن غیرمجاز توسط تیم ماشین سازی تبریز، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال این دیدار را 3 بر صفر به سود قشقایی اعلام کرد.در رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص دیدار برگشت تیم های شهدای قشقایی شیراز و ماشین سازی تبریز در تاریخ 25 اسفند 1400 که یک بر صفر به سود ماشین سازی به پایان رسیده بود، آمده است: امیر شهیم در نیم فصل قراردادخود را با ماشین سازی فسخ کرده بود  و قراردادی با خیبر خرم آباد منعقد کرده بود و با توجه به اینکه پنجره نقل و انتقالاتی ماشین سازی بسته بود، امکان بستن قرارداد برای این بازیکن با ماشین سازی میسر نبود و این بازیکن اجازه بازی برای ماشین سازی را نداشته است.

 3 تیم حاضر به بازی کردن نشدند!

در هفته پایانی لیگ یک، سه بازی به‌دلیل عدم حضور تیم‌های میهمان لغو شد. استقلال خوزستان – شهرداری آستارا و آرمان گهر سیرجان سه تیمی هستند که در هفته پایانی لیگ یک در برابر حریفان خود حاضر نشدند و به دنبال این عدم حضور 3 مسابقه لغو شد.دلیل غیبت تیم ها این است که میزان جریمه نقدی که کمیته انضباطی برای تیم‌های غایب در نظر می‌گیرد کمتر از هزینه‌ای است که تیم‌ها برای سفر متحمل می‌شوند و شاید در چنین شرایطی به این نتیجه برسند بهتر است در هفته پایانی بازی‌ها حاضر نشوند.