قالیباف: مردم هرگز نباید مقابل مردم قرار بگیرند

قالیباف: مردم هرگز نباید مقابل مردم قرار بگیرند

رئیس مجلس با بیان اینکه اتفاق تلخ و ناگواری که برای خانم مهسا امینی افتاد و ایشان به رحمت خداوند رفت، حادثه تلخی بود، اظهار داشت: همه مسئولان از جمله بنده با صراحت عرض کردیم که ما حتما به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد تا علت حادثه روشن و شفاف شود و آن نیز به صورت رسمی اعلام شود، هیچ شکی در این نیست.

محمدباقر قالیباف با اشاره به تاکید مسئولان بر موضوع فوق، به ویژه سران سه قوه کشور افزود: این وظیفه ما است و وظیفه خود را انجام می دهیم و به آن رسیدگی می کنیم، اما از یک واقعیت دیگر نباید غفلت کرد. همه قرائن و شواهد نشان می دهد این حادثه که اتفاق افتاد، دشمن با آمادگی بر بستر این موضوع سوار شد و به میدان آمد و هم علیه کلیت نظام و هم علیه امنیت مردم اقدام کرد.

وی گفت: کسانی که به قصد براندازی به میدان آمدند نه غصه آن فرزند و دختر عزیز مهسا امینی را می خورند، و نه غصه آن عزیزانی که جانشان را ازدست دادند، آنها به دنبال اهداف دشمن هستند. طبیعی است که باید با چنین رفتارهایی مقتدرانه برخورد شود، هیچ چیز نباید امنیت مردم و موجودیت نظام مقدس جمهوری اسلامی را به خطر بیاندازد.

رئیس مجلس تصریح کرد: از طرفی معتقدیم و باور ما این است که مردم حتما باید بتوانند نقد آزادانه داشته باشند، مردم حق دارند که اعتراض کنند، این حق مردم است.

وی با بیان اینکه مردم اساس اساس نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، بیان کرد: دشمن دقیقا آمده است همان انسجام اجتماعی و یکپارچگی را برهم زند و هر کسی که به هر دلیلی با حرف یا قلم خود به این موضوع کمک کند و بیاندیشد که اگر مردم را در کشور در مقابل هم قرار دهد، به نفع انقلاب کار کرده، اشتباه بزرگی کرده است. مردم هرگز نباید در مقابل مردم قرار بگیرند، زیرا این خواست دشمن است.

قالیباف با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با کارگران یادآور شد: در آن جلسه رهبر معظم انقلاب اشاره کردند که کارگران عزیز ما حرف ها، نقدها و اعتراضات و خواسته هایی داشتند و به خیابان ها آمدند. در این جا حضرت آقا به مسئولان توصیه کردند که خواسته های آنها را شنیده و پیگیری کنند. پس معلوم می شود که مردم حق دارند اعتراض کنند و مسئولان مکلفند این اعتراضات را شنیده و در مقابل آن پاسخ دهند. اگر حق مردم و قانون بود، خواسته آنها را انجام دهند، نه اینکه بگوییم کسی حق ندارد اعتراض یا انتقاد کند، این چه حرفی است؟

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همچنین تحلیل دقیقی به ما دادند و اشاره کردند که کارگران با هوشمندی از ابتدای کار صف خود را از دشمنان جدا کردند اما اعتراضات و خواسته های خود را بیان کردند، بنابراین مسئولان هم مکلف شدند که به اعتراض آنها رسیدگی کنند که رسیدگی نیز صورت گرفت.

رئیس قوه مقننه کشورمان گفت: مردم باید صف خود را از بدخواهان نظام جدا کنند، نباید در این حرکت مردم در مقابل هم قرار گیرند، ما به هر حال وظایفی که داریم انجام می دهیم. لذا امروز حفظ نظام اسلامی، حفظ مردم و یکپارچگی مردم فلسفه پیروزی انقلاب و شکل گیری انقلاب، پیروزی دفاع مقدس برخاسته از قرآن کریم و مکتب اهل بیت است، لذا نباید اجازه دهیم که دشمنان انقلاب یا برخی از سر نادانی و بی توجهی در جامعه دوقطبی ایجاد کنند. ان شالله با همراهی مردم فهیم و هوشمند و نخبگان جامعه به گونه ای پیش خواهیم رفت که در مقابل این سختی ها، مشکلات و فتنه هایی که با نگاه از هم پاشیدگی و مبارزه با اساس مردم است، بایستیم.

وی با بیان اینکه نباید دسته بندی ها و دوگانگی های بیخود کنیم، تصریح کرد: باید به گونه ای عمل کنیم که همه در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران بتوانند قانونمند و آزادانه حرکت کنند تا هم در بعد مادی و هم معنوی پیش برویم تا برای رفع مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دست به دست هم دهیم.