قاتل جوان ورزشکار اهوازی قصاص شد

قاتل جوان ورزشکار اهوازی قصاص شد

قاتل پسر جوان که قهرمان یکی از ورزش‌های رزمی کشور بود پس از گذشت ۲سال از جنایت، در زندان رجایی‌شهر به دار مجازات آویخته شد.

این جنایت شامگاه بیست و سوم مرداد۹۸  رخ داد و در جریان آن جوانی ۱۹ساله با ضربات چاقو به قتل رسید.

جنایت مقابل رستورانی در دربند رقم خورده بود و یکی از دوستان مقتول به مأموران گفت: مقتول از دوستان و همشهریانم بود و باهم برای کار از شهرستان به تهران آمده بودیم. شب حادثه تصمیم گرفتیم برای تفریح و صرف شام به رستورانی در دربند برویم و وارد رستوران شدیم و منتظر غذا بودیم که ۲دختر به همراه ۲پسر جوان وارد رستوران شدند و پشت میز روبه‌روی ما نشستند. بعد از دقایقی ناگهان یکی از پسرها سراغ دوستم (مقتول) آمد و با لحن تندی گفت که چرا چپ چپ نگاه می‌کنی؟ همین جمله او باعث درگیری میان آنها شد. صاحب رستوران همه ما را بیرون کرد و به همین دلیل درگیری بیرون از رستوران ادامه پیدا کرد تا اینکه قاتل با چاقو دوستم را به قتل رساند و با همراهانش فرار کرد
به‌دنبال این حادثه تلاش برای بازداشت قاتل شروع شد و مأموران با استفاده از سرنخ‌های به‌جا مانده متهم را دستگیر کردند. او وقتی مقابل تیم جنایی قرار گرفت به قتل اعتراف کرد و مدعی شد که چون مقتول چپ چپ به او و دختر موردعلاقه‌اش نگاه کرده با وی درگیر شده بود.

متهم مدتی بعد در دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفت و در جلسه دادگاه مادر مقتول درخواست قصاص قاتل پسرش را کرد و با گریه به قضات گفت: ما ساکن اهواز هستیم و پسرم برای پیدا کردن کار به تهران آمده بود. او قهرمان رزمی‌کار بود و ۱۶مدال طلا و نقره و مقام کشوری داشت. پسر من بی‌آنکه گناهی مرتکب شود به قتل رسیده و حالا درخواست قصاص قاتل او را دارم.

متهم نیز در جلسه دادگاه گفت: در رستوران بودیم که متوجه شدم مقتول به ما زل زده است و وقتی اعتراض کردم او ناراحت شد و فحاشی کرد. وقتی کارگر رستوران داشت ما را بیرون می‌کرد با مقتول دست به یقه شدیم و او با مشت ضربه‌ای به من زد که سرم گیج رفت. به همین دلیل بیرون از رستوران با چاقو به او ضربه زدم.
متهم در دادگاه به قصاص محکوم و این حکم در دیوان عالی کشور قطعی شد. پس از آن پرونده در اختیار شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران قرار گرفت و هفته گذشته عامل این درگیری مرگبار در زندان رجایی شهر پای چوبه دار رفت و با قصاص او، این پرونده جنایی بسته شد.