فیلم| ۸۰ خودرو در برف گرفتار شدند

سقوط بهمن در محور سروآباد ـ اورامان

سروآباد یکی از شهرستان‌های استان کردستان است که در فاصله‌ی حدود 90 کیلومتری از سنندج، مرکز استان، واقع شده است. آب‌و‌هوای نقاط مختلف این شهرستان با توجه به تغییرات ارتفاع نسبت به یکدیگر متفاوت است و از مناطق کوهستانی و سردسیر تا مناطقی با آب‌و‌هوای تقریبا معتدل متغیر است.

هرساله با آغاز فصل زمستان و بارش‌ها، برف و کولاک شدید در محور سروآباد-اورامان-پاوه باعث سقوط بهم و بسته شدن این مسیر ارتباطی دو استان کردستان و کرمانشاه می‌شود.

از بامداد امروز شاهد فعالیت سامانه بارشی در کردستان هستیم که برخی از مناطق استان را تحت تأثیر خود قرار داده و بخش‌هایی از سنندج، مناطق غربی همچون سروآباد و مریوان برفی شده و در برخی محورها ریزش بهمن اتفاق افتاده است.

رحیم صدیقی، مدیرکل هواشناسی استان کردستان با بیان اینکه موج جدید بارشی تا اواخر وقت امروز ادامه دارد، گفت: در طول این مدت همچنان شاهد ناپایداری‌های جوی در نیمه غربی به شکل افزایش ابر، مه، وزش باد، در برخی از مناطق عمدتاً بارش و در ارتفاعات و گردنه‌های استان کولاک و امکان سقوط بهمن خواهیم بود.

فرزاد حسنی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‍ای استان کردستان نیز از سقوط بهمن سنگین در محور سروآباد-اورامان-پاوه و گرفتار شدن 80خودرو در این مسیر خبر داد و اظهار داشت: سقوط بهمن بر روی یکی از دستگاه‌های برفروب موجب مسدود شدن مسیر شد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون گردنه‌ ژالانه اورامان مسدود است، گفت: به دلیل وقوع بهمن در این گردنه یک دستگاه برف‌روب در زیر برف گرفتار شد که با واکنش سریع راهداران، راننده نجات پیدا کرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‍ای استان کردستان با بیان اینکه اکنون نیروهای راهداری مشغول پاکسازی بهمن در این محور بوده و تردد تنها با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است؛ تصریح کرد: خوشبختانه این حادثه هیچ‌گگونه خسارت جانی به دنبال نداشته اما باعث گرفتاری برخی از رانندگان شد.

وی از تمامی هموطنان درخواست کرد که از سفرهای غیرضروری به این محورهای کردستان خودداری کرده و در صورت نیاز، حتماً از طریق سامانه 141 اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از وضعیت راه‌ها اطلاع پیدا کنند.

حسنی یادآور شد: مسافران قبل از شروع سفر از همراه داشتن تجهیزات ایمنی مانند زنجیرچرخ، وسایل گرمایشی و البسه گرم اطمینان حاصل کنند.