فیلم| هواپیمای نظامی روسیه سقوط کرد

وزرات دفاع روسیه اعلام کرد که بامداد امروز جمعه به وقت محلی، یک هواپیمای نظامی باری روسیه به دلیل نقص فنی در شهر ریازان در غرب مسکو سقوط‌ کرد.

به نقل از خبرگزاری تاس، این هواپیمای نظامی روسیه هنگامی که قصد نشستن در شهر ریازان را داشت، دچار سانحه شد و آتش گرفت.

خبرگزاری روسی ریانووستی از زخمی شدن پنج نفر از خدمه این هواپیما و مرگ چهار نفر دیگر در این حادثه خبر داده است.

خبرگزاری اینترفاکس روسیه نیز به نقل از وزارت دفاع این کشور نوشت: این هواپیما زمانی که در حال پرواز آموزشی بود با نقص فنی در یکی از موتورها، هنگام تلاش برای فرود اضطراری دچار سانحه شد.

رسانه های غربی از جمله خبرگزاری آسوشیتدپرس، اوکراین را مقصد این هواپیمای باری اعلام کرده اند، اما وزارت دفاع روسیه می گوید، این هواپیما فاقد هرگونه بار و در حال پرواز آموزشی بود.

چند روز پیش ، نیروهای اوکراینی یک هواپیمای روسی را سرنگون و خلبانش را دستگیر کردند.

در طول جنگ اوکراین، بسیاری از کشتی ها، هواپیماها و دیگر ماشین آلات جنگی روسیه دچار سانحه شده که روسها گفته اند برخی از این حوادث ناشی از نقص فنی و برخی دیگر ناشی از اقدام خرابکارانه یا حمله نیروهای اوکراینی بوده است .

رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه(دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن در روز پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام‌کرد و روابط پرتنش مسکو-‌کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع‌ داد.

درگیری‌ها در اوکراین و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.