فیلم| خسارت طوفان با سرعت ۸۳ کیلومتر به خنج

طوفان شامگاه سه‌شنبه چهاردهم تیرماه ۱۴۰۱ به محصولات باغی و زراعی و تأسیسات شهری و شبکه برق شهرستان خنج آسیب‌هایی وارد کرد؛ طوفانی که سرعت وزش آن، ۸۳ کیلومتر بر ساعت اعلام شد.

با وجود آنکه مناطق جنوبی استان فارس همزمان با وزش باد شدید از بارش باران نیز بهره‌مند شدند اما بارش خاصی در شهرستان خنج صورت نگرفت.

طوفان همچنین موجب آسیب به ایستگاه پخش تلویزیونی و قطع پخش برنامه‌های سیما و همچنین در خاموشی فرو رفتن تعدادی از روستاها برای ساعاتی شد. وزش باد شدید همراه با گرد و خاک همچنین موجب خاکی شدن معابر و منازل شهروندان شد.

خسارات در حال بررسی است

بهادر اسفندیاری فرماندار خنج اعلام کرد: طوفان به محصولات زراعی و باغی و تاسیسات شهری و شبکه برق شهرستان خسارت وارد کرده است.

وی اظهار داشت:‌ ارزیابی دقیق خسارات طوفان شامگاه سه‌شنبه در دستور کار است.

یعقوب میری کارشناس اداره هواشناسی خنج نیز گفت: سرعت طوفان شامگاه چهاردهم تیرماه خنج، ۸۳ کیلومتر در ساعت بود.

بنا بر این گزارش، وزش طوفان و باد شدید در خنج به مدت حدود ۴۳ دقیقه ادامه داشت.

رفع قطعی برق برخی روستاها

"جونا" مدیر اداره برق خنج گفت: بر اثر شکسته شدن یک دکل شبکه فشار متوسط، روستاهای چاه طوس مز اشنا کورکی  به مدت چهار ساعت در خاموشی فرو رفت که با تلاش  کارکنان این اداره،‌ برق این روستاها وصل شد.

آسیب به ۱۵ درصد محصولات خرما و مرکبات خنج

اصغر زارع معاونت تولیدات گیاهی مدیر جهاد کشاورزی خنج گفت: به ۱۵ درصد از محصولات خرما و مرکبات این شهرستان، خسارات زیادی رسیده که میزان دقیق خسارت وارده تحت بررسی است.

قطع ۳۲ درخت در خیابان اصلی خنج، موجب راه بندان و کندی رفت و آمد شد

شهرام محمود پور شهردار خنج نیز در این باره گفت: براثر شکسته شدن ۳۲ درخت در خیابان اصلی خنج سبب راه بندان وکندی در رفت وامد شد که با تلاش نیروهای شهرداری، معابر باز شد.

شهرستان خنج در ۲۶۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.