فعلا محدودیت کرونایی در فارس اعمال نمی شود

سویه جدید کرونا در جهان رصد شده است

فعلا محدودیت کرونایی در فارس اعمال نمی شود
اسماعیل محبی پور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: با توجه به رصد سویه جدید کرونا فعلاً اعمال محدودیت در استان صورت نگرفته است.

اسماعیل محبی پور صبح شنبه در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بیان کرد: بر اساس گزارشات ملی و بین المللی و دانشگاه علوم پزشکی شیراز سویه جدید کرونا در جهان که قابلیت سرایت پذیری بالایی دارد رصد شده است.

وی ادامه داد: در راستای کنترل بیماری کرونا در استان فارس مقرر شده تا نسبت به برگزاری جلسات ستاد استانی در راستای مدیریت بیماری کرونا برگزار شده و اتاق رصد دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز نسبت به کنترل و رصد سرایت پذیری بیماری کرونا اقدام کرده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: این سویه دارای سرایت پذیری بالایی است این در حالی بوده که استان آمادگی لازم در راستای کنترل این بیماری را دارا بوده و واکسن نیز به تعداد لازم در استان وجود دارد.

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت فعلی استان فعلاً اعمال محدودیت‌های کرونایی در فارس وجود ندارد این در حالی است که امید است مردم و دستگاه‌های اجرایی شرایط لازم برای کنترل بیماری کرونا نظیر استفاده از ماسک و تهویه مناسب را فراهم کنند.

او افزود: دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند نسبت به ایجاد تهویه مناسب در مکان‌های عمومی اقدام کرده و سرویس حمل و نقل عمومی نیز باید شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

به گفته محبی پور مهم‌ترین موضوع در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تهیه تهویه مناسب برای مکان‌های عمومی است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس متذکر شد: افرادی که بیش از شش ماه از آخرین دز واکسن آنان گذشته است باید نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.