آخرین خبر از فعالیت سامانه بارشی در استان بوشهر

آخرین خبر از فعالیت سامانه بارشی در استان بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از تداوم بارش باران در این استان تا پایان هفته خبر داد و گفت: طی روزهای آینده شاهد کاهش محسوس دمای هوا در استان خواهیم بود.

فرج‌الله شکوهی‌پور اظهار داشت: از بامداد امروز بارش باران در نقاط مختلف استان بوشهر آغاز شده و طی امروز و فردا شاهد تشدید بارش باران در سطح استان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: فعالیت این سامانه روز پنجشنبه اندکی کاهش یافته و از روز جمعه با تمرکز بیشتر بر مناطق جنوبی از سر گرفته خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: از آغاز فعالیت این سامانه بارشی، دیلم، گناوه و جزیره خارگ با بارش ۱۰ میلیمتری شاهد بیشترین میزان بارش در استان بوشهر بودند.

وی بیان کرد: تا پایان هفته به سبب وزش تندبادهای لحظه‌ای، دریا در برخی ساعات متلاطم خواهد بود و همچنین از پایان هفته وزش باد شدید شمالی و کاهش محسوس دما پیش بینی می‌شود.

شکوهی‌پور افزود: آسمان استان بوشهر طی ساعات آینده نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد، در برخی ساعت‌ها با بارش باران، گاهی رگبار باران و رعدوبرق و تگرگ و در برخی نقاط با احتمال پدیده مه پیش بینی می‌شود.

وی گفت: در این مدت جهت وزش باد متغیر، به طور غالب شمال شرقی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و در قسمت‌های مرکزی خلیج فارس ۱۴ تا ۳۸ گاهی بیش از ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر و در نواحی جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.