فضاهای تفریحی و گردشگری در ساحل بوشهر برای بانوان ایجاد شود

فضاهای تفریحی و گردشگری در ساحل بوشهر برای بانوان ایجاد شود

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر بوشهر خواستار ایجاد فضاهای تفریحی و گردشگری در نوار ساحل این شهر برای بانوان و خانواده‌ها شد.

خدیجه گرشاسبی ظهر چهارشنبه در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بوشهر اظهار داشت: در حالی که شش دوره از عمر شوراها می‌گذرد اما نه در این دوره و نه در ادوار گذشته در زمینه ایجاد تأسیسات تفریحی رفاهی برای بانوان اقدامات ملموسی صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر بوشهر افزود: زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه در تمامی عرصه‌ها حضوری فعال دارند و اگر توفیقی در کشور حاصل می‌شود قطعاً با مشارکت بانوان است و ضرورت دارد به مسائل و مشکلات این قشر توجه جدی شود.

وی تصریح کرد: دریا یک نعمت الهی است و یک ظرفیت بسیار خوب برای استفاده بانوان و خانواده‌ها است که ایجاد پلاژ های ویژه در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به تعطیلی دو ساله پلاژ بانوان گفت: این محل تبدیل به انبار ضایعات شهرداری شده بود که با پیگیری شورای ششم و تلاش‌های شهردار محترم و کارکنان شهرداری مجموعه بهسازی شد و مورد استفاده بانوان قرار گرفت که شاهد رضایت مندی آنها نیز بودیم.

وی افزود: با توجه به اتمام قرارداد با سازمان همیاری شهرداری درخواست دارم فرآیند تمدید قرارداد انجام شود و با رفع نواقص پلاژ بانوان این مجموعه بتواند یک محیط امن برای ورزش و استفاده بانوان بوشهری از دریا باشد.

گرشاسبی با تاکید بر اینکه نشاط اجتماعی خانواده‌ها در گرو سلامت روحی و جسمی زنان بوده و برای دستیابی به این امر زنان باید ورزش را سرلوحه کار خود قرار دهند اضافه کرد: تیم‌های ورزشی بانوان در شهر بوشهر با کمبود امکانات و محل اختصاصی جهت تمرین مواجه هستند که از اداره کل ورزش و جوانان درخواست داریم در زمینه ایجاد فضاهای ورزشی مربوط به بانوان و ارتقا سرانه فضای ورزشی و توسعه ورزش بانوان توجه ویژه ای داشته باشد.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر بوشهر از طرح ایجاد بازارچه بانوان سرپرست خانوار و کار آفرین در زمینه مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک خبر داد و گفت: با نهایی شدن این طرح می‌توانیم شاهد اقدام خوبی در زمینه توانمند سازی اقتصاد بانوان سرپرست خانوار و کار آفرین در بوشهر داشته باشیم.