فرماندار لارستان: فرودگاه بین المللی لار محور توسعه پایدار در منطقه است

فرماندار لارستان: فرودگاه بین المللی لار محور توسعه پایدار در منطقه است

معاون استاندارفارس و فرماندار ویژه لارستان تاکید کرد: فرودگاه بین المللی لار به عنوان یکی از زیرساخت ها و محورهای اساسی توسعه همه جانبه این منطقه به ویژه در زمینه رونق فعالیت های اقتصادی و تجاری است که البته باید بیش از پیش این نقش و سهم مهم پرنگ تر شود.

داریوش دهقان سه‌شنبه در بازدید از بخش های مختلف پروازی و ترمینال فرودگاه بین المللی لار اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌ها و امکانات موجود در لارستان بزرگ، فرودگاه این شهرستان است و همواره توانسته در بخش‌های مختلف کمک شایانی به رونق و توسعه این شهرستان داشته باشد.

معاون استاندار فارس بیان داشت: فرودگاه از دروازه‌های ورودی منطقه است که می‌تواند در بخش‌های مختلف یاری‌ رسان منطقه شود و باید تلاش کنیم این ظرفیت مهم بیش از پیش  تقویت و پروازهای داخلی و خارجی آن افزایش یابد.

او با اشاره به اقدامات انجام گرفته دراین فرودگاه گفت: کارهای خوب و قابل قبولی برای رونق و توسعه خطوط پروازی و به لحاظ زیرساختی در این فرودگاه انجام شده و تجهیزات پیشرفته مناسبی نیز در بخش های مختلف آن راه اندازی شده که البته بدون شک باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار ویژه لارستان افزود: با توجه به ظرفیت هایی خوب و منحصر به فرد این منطقه به ویژه ارتباطات و مراودات تجاری تجار و سرمایه گذاران با کشورهای حوزه خلیج فارس فرودگاه شهرستان می تواند بسترمناسبی برای جذب سرمایه گذارن و گردشگران و محور مهم توسعه اقتصادی و صادراتی شود.

معاون استاندار فارس یادآور شد: همکاری سرمایه گذاران و بازرگانان و همین ارتباطات دوسویه می تواند زمینه و شرایط را برای تقویت پروازهای این فرودگاه بیش از پیش فراهم کند.

دهقان همچنین ضمن دیدار با کارکنان از تمام بخش های مختلف فرودگاه از جمله ساختمان اداری، واحد پلیس و سپاه، شرکت ایران ایر، ترمینال، واحد فنی مهندسی، برج کنترل، بخش گمرک، بخش گذرنامه، مراقبت پرواز، شرکت خدمات هوایی سامان، مراکز DVOR و DME ، موتورخانه، باند فرودگاه و خدمات ایمنی زمینی این فرودگاه بازدید کرد.

مدیرکل فرودگاه بین المللی لار هم گفت: این فرودگاه یکی از فرودگاه های مهم، فعال و پرکار در سطح جنوب کشوربه ویژه در زمینه انجام منظم پروازهای خارجی محسوب می شود.

امین الله صولتی با اشاره به افزایش ۹۲ درصدی شمار اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه بین المللی لار اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ با انجام یک هزار و ۱۴ سورتی پرواز بیش از ۸۹ هزار مسافر از این فرودگاه اعزام و پذیرش شدند.

وی تصریح کرد: از این تعداد، ۲۴ هزار و ۹۸۸ مسافر از طریق پروازهای داخلی و ۶۴ هزار و ۸۲۲ مسافر نیز در قالب پروازهای خارجی از این فرودگاه جا به جا شدند.

او اظهار کرد: هم اینک از فرودگاه لارستان هفت پرواز به مقصد دبی، سه پرواز به مقصد تهران و یک پرواز به مقصد کویت و دوحه در هفته انجام می شود.

مدیرکل فرودگاه بین المللی لار همچنین گفت: افزایش پروازها، توسعه ترمینال مسافری و راه اندازی و افتتاح ترمینال کارگو از مهمترین برنامه های توسعه ای این فرودگاه است.