پیگیری اتفاقات قطار مشهد - اهواز تا حصول نتیجه

پیگیری اتفاقات قطار مشهد - اهواز تا حصول نتیجه

فرماندار ویژه دزفول گفت: پیگیری اتفاقات قطار مشهد به اهواز و درگیری عوامل قطار با مسافران دزفولی تا حصول نتیجه ادامه دارد.

علی فرهمندپور افزود: پس از بروز مشکلاتی بین مسافران و پرسنل قطار مشهد به اهواز و بستری شدن تعدادی از مسافران کاروان زیارتی شهرستان دزفول در بیمارستان بر اثر استنشاق گاز فلفل اسپری شده موضوع در دست بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده با فرمانداران الیگودرز و دورود ادامه داد: در اندیمشک نیز معاون سیاسی فرماندار و اعضای شورای تامین حضور یافته و پیگیر حل مشکل شدند.
فرماندار ویژه دزفول اظهارداشت: فردا با حضور دادستان دزفول و اعضای شورای تامین در این خصوص نشستی برگزار خواهد شد تا ابعاد مختلف این موضوع بررسی شود.
وی از پیگیری نماینده مردم دزفول در مجلس در این خصوص قدردانی و به صورت تلفنی و مستقیم با مصدومان این حادثه گفت و گو کرد.
علیرضا زمانی راد یکی از اعضای شورای اسلامی شهر دزفول نیز با ارسال پیامی از اتفاقات پیش آمده انتقاد کرد و از وزیر راه و شهرسازی خواستار بررسی موضوع شد.

کانون جلسات قرآن دزفول نیز نسبت به رفتار عوامل قطار با مسافران دزفولی قطار مشهد - اهواز واکنش نشان داد و طی بیانیه ای اعلام کرد: اتفاق تلخ قطار شماره ۱۸۱ مشهد اهواز و برخورد ناشایست با مسافران خوزستانی و زائران حریم رضوی بار دیگر مظلومیت و محرومیت این استان مقاوم را نشان داد.
کانون جلسات قرآن دزفول در این بیانیه افزود: 
برخورد قهری در برابر اعتراض قانونی و حقوق شهروندی مردمی که سالها است از فرسودگی و ضعف خدمات رفاهی و درمانی در حمل و نقل ریلی رنج برده و اینک به جای ابتدایی‌ترین خدمات سرمایشی در طولانی‌ترین مسیر گرم زیارتی با افشانه فلفل و باتوم پذیرایی می‌شوند تاسف‌آور است.
این بیانیه می افزاید: برخوردی که دست‌کم چهار نفر از فرزندان قرآنی و زائران ولایتمدار خوزستانی از جمله جناب دکتر حاجی‌خلف  آزاده‌، جانباز و برادرشهید که از اساتید قرآنی جلسات قرائت قرآن است را با مشکلات تنفسی راهی بیمارستان کرد.
در این بیانیه آمده است: رفتار خلاف شئونات رئیس قطار و برخورد زشت پاسگاه انتظامی بیشه، نه شایسته نیروی خدوم انتظامی و نه زیبنده کارگزاران وفادار نظام اسلامی است‌.
کانون جلسات قرآن دزفول ضمن اعلام انزجار از رسانه‌های خبیث بیگانه و دشمنان فرصت‌طلب خواستار برخورد قاطع با عوامل خاطی این موضوع و عذرخواهی از مردم خوزستان شدند.
مسافران یکی از واگن‌های قطار مشهد به اهواز با شماره ۱۸۱ که اغلب زایران امام رضا(ع) بودند روز سه شنبه از ساعت ۶ صبح تا ۲۲ با خراب بودن کولرهای قطار در هوای بسیار گرم مواجه شدند که اعتراض آنها نسبت به این موضوع و پاسخگونبودن رئیس قطار  منجر به درگیری با رئیس قطار و پرسنل شد.