فرماندار خرمشهر: منطقه آزاد اروند از ۴ بانده کردن جاده اهواز- خرمشهر کنار کشید

فرماندار خرمشهر: منطقه آزاد اروند از ۴ بانده کردن جاده اهواز- خرمشهر کنار کشید

 فرماندار خرمشهر از اعلام امتناع سازمان منطقه آزاد از پرداخت سهم قید شده در توافقنامه سه جانبه برای چهار بانده کردن جاده اهواز به خرمشهر خبر داد.

 نادر عمید زاده عصر امروز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: توافقنامه‌ای برای چهار بانده کردن جاده خرمشهر به اهواز منعقد شده بود که ثبات کافی نداشت و همین امر باعث شده تا منطقه آزاد از پرداخت سهم خود امتناع کند.

فرماندار خرمشهر با بیان اینکه موضوع این جاده توسط نماینده خرمشهر پیگیری و در جلسه کمیسیون عمران مجلس نیز مطرح شده به روند اجرایی این پروژه اشاره کرد و گفت: طبق نتیجه، راه و شهرسازی در حال اجرای ۲۰ کیلومتر اول با ۲۷۰ میلیارد تومان به صورت چهار مرحله، پنج کیلومتر است و از سوی استانداری پیگیر تأمین اعتبار نیز در حال انجام است.

عمید زاده از اجرای ۲۳ پروژه با اعتبار ۷۳ میلیارد تومان در دهه فجر امسال نیز خبر داد.

وی به پروژه‌های در دست اقدام خرمشهر در حوزه آب و فاضلاب پرداخت و بیان کرد: از ماده ۵۶، ۴۰۰ میلیارد در قالب پروژه سه ساله تعریف و نهایی شده و کار از اواخر بهمن تا اوایل اسفند با اولویت ایستگاه‌های اصلی، فرعی و مناطق حاشیه آغاز می‌شود.

فرماندار خرمشهر از مرمت نقاط ریزشی و خطوط آبرسانی با تأیید پیمانکار، برگزاری مناقصه آب شیرین کن پنج هزار مترمکعبی و آغاز روند اتصال آب‌های حوزه غرب کارون به خط غدیر در آینده‌ای نزدیک را به عنوان دیگر اقدامات در این حوزه یاد کرد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی برای حوزه سلامت شهرستان خرمشهر، بیمارستان تخصصی قلب را یکی از پروژه‌های مهم نیمه تمام در این حوزه دانست.

عمید زاده بابیان اینکه احداث بیمارستان تخصصی سال ۹۵ آغاز شده اما کار در حد بیمارستان نبود و تغییرات در آن اعمال شد، افزود: برای بیمارستان تخصصی قلب خرمشهر ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار تعیین شده و تأمین اعتبارات آن از مصوبات سفر رئیس جمهور بود و این بیمارستان اکنون پیشرفت ۶۵ درصدی دارد و قرار است تا نیمه سال آینده پایان یابد.

وی به احداث مرکز بهداشت سردار سلیمانی در مرز شلمچه اشاره کرد و گفت: این مرکز درمان بستری دارای ۳۲ تخت بیمارستانی است.

وی از تصمیم برای راه اندازی مرکز درمانی دیگر توسط بخش خصوصی، صدور مجوز برای احداث ۶ خانه بهداشت دیگر در روستاهای خرمشهر خبر داد.

فرماندار خرمشهر در رابطه با بیکاری جوانان خرمشهر و به‌کارگیری نیروهای غیر بومی نیز اظهار کرد: کمیته‌ای توسط اداره کار خرمشهر برای رصد حضور نیروهای کار بالای سه سال تشکیل شده و در صورت مشاهده موارد به‌کارگیری نیروهای غیر بومی به جای بومی جویای کار برخورد خواهد شد چون این حق مردم متخصص و تحصیل کرده شهرستان خرمشهر است.

وی در ادامه رونق بندر، گمرک، مرز شلمچه و فعال سازی شیلات و شهرک صنعتی به عنوان تنها راه رفع بیکاری دانست.