فرصت‌های شغلی ویژه مهارت‌دیدگان فنی در پارس جنوبی

فرصت‌های شغلی ویژه مهارت‌دیدگان فنی در پارس جنوبی

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی از فراهم شدن فرصت‌های شغلی ویژه مهارت دیدگان فنی در پارس جنوبی خبر داد و گفت: زمینه برگزاری دوره‌های مهارتی بر اساس نیاز شرکت‌‌های پارس جنوبی‌ برای یک هزار و ۲۰۰ نفر در سال فراهم شد.

سخاوت اسدی صبح امروز در نشست با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با گرامیداشت هفته ملی مهارت، به اهمیت برگزاری دوره‌های مهارتی در سطح استان بوشهر پرداخت و اظهار داشت: توسعه آموزش‌های مهارتی باید بر اساس استانداردهای جهانی و نیاز صنایع استان بوشهر باشد.

وی با بیان اینکه زمینه برگزاری دوره‌های مهارتی بر اساس نیاز شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برای یک هزار و 200 نفر در سال فراهم شده است افزود: با توجه به نیاز شرکت‌های پارس جنوبی و با تعامل با آموزش فنی و حرفه‌ای افرادی که در حرفه‌های نقشه‌کشی، ابزار دقیق، اتوماسیون صنعتی، کاشی کاری و آجرچینی، جوشکاری و مونتاژ، ماشین‌آلات دوار، داربست، آرماتور و قالب‌بندی، برق‌کاری و لوله‌کشی صنعتی مهارت داشته باشند با تضمین اشتغال جذب صنایع مستقر در پارس جنوبی می‌شوند.

اسدی با بیان اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی برای اشتغال است و باید جوانان این استان برای مشارکت و فعالیت در این حوزه‌ها توانمند شوند اضافه کرد: استان بوشهر در شرایطی دارای آمار بالای بیکاری است که به تنهایی به اندازه چند استان فرصت شغلی دارد و باید جوانان استان برای اشتغال در صنایع مهارت‌افزایی شوند.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه برنامه‌های خیلی خوبی در راستای توانمندسازی نیروی انسانی در صنایع استان با همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای اجرایی شده است افزود: با توسعه آموزش‌های مهارتی هم راستا با نیاز صنایع پارس جنوبی در جذب و بکارگیری نیروهای بومی در صنایع و شکوفایی و توسعه استان گام مهمی برداشته خواهد شد.

وی از برگزاری دوره‌های مهارتی ویژه شاغلان در صنعت نفت و گاز خبر داد و بیان کرد: بر اساس نیاز بازار کار، مهارت‌های صنایع منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تدوین شده و با همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اجرا می‌شود.

تدوین استاندارد آموزش مهارتی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر نیز با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی ساختار بهره‌وری شرکت‌های نفتی در پارس جنوبی را توسعه می‌دهد خاطرنشان کرد: با برگزاری آموزش‌های مهارتی برای شاغلان صنعت در توسعه و پیشرفت شرکت‌های مستقر در منطقه پارس جنوبی سهیم می‌شویم.

عبدالمجید دراهکی با بیان اینکه تلاش گسترده‌ای را داشته‌ایم تا آموزش‌های مهارتی متناسب با نیازها و شرایط استان بوشهر ارائه شود افزود: اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و اشتغال با توسعه آموزش‌های مهارتی در بخش‌های مختلف میسر می‌شود.

وی از تدوین حدود 8 هزار استاندارد آموزش مهارتی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف خبر داد و بیان کرد: با تدوین این دوره‌ها از نظر ظرفیت‌های مهارتی کمبودی احساس نمی‌شود و با وجود ظرفیت‌های موجود در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان بوشهر و وجود مربیان ماهر و با تجربه در کنار تجهیزات خوب، این اداره کل آمادگی کامل دارد حرفه‌های آموزشی مورد نیاز را با هماهنگی صاحبان صنعت در شهرستان‌های استان برگزار کند.

دراهکی با اشاره به اهمیت تعامل صنعت و مراکز فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه صنایع نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده است.