ناامیدی در دقیقه 3+90

نساجی با تعویض طلایی رشته های «فجر» را پنبه کرد

ناامیدی در دقیقه 3+90

علی جمشیدپور – خبر جنوب / در هفته شانزدهم رقابت های لیگ برتر فجر شهید سپاسی میزبان نساجی مازندران بود.

این دیدار که در ورزشگاه حافظیه شیراز در هوایی مطبوع و دلنشین برگزار شد با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.

تیم فجر سپاسی که در هفته های گذشته با نتایج ضعیف در رده چهارده جدول رده بندی قرار داشت نیاز مبرمی به برد و کسب سه امتیاز از این بازی داشت.

در آن سو نساجی مازندران که 8 بازی گذشته خود را بدون باخت پشت سر گذاشته بود در تلاش برای حفظ رکورد شکست ناپذیری خود و کسب امتیاز در خانه حریف بود.

دو تیم از همان ابتدای بازی سعی بر حمله و به گل رسیدن داشتند. در دقیقه 4 مسعود شجاعی کاپیتان نام آشنای نساجی با یک شوت سرکش از پشت منطقه جریمه، ایمان صادقی را وادار به واکنشی دیدنی برای دفع توپ کرد.

بازی با حملات نصفه نیمه دو تیم در جریان بود تا بالاخره در دقیقه 21 در یک حرکت زیبا توپ به حسین مهربان بازیکن تأثیر گذار زردپوشان شیرازی رسید و با ارسال پاس زمینی از کنار منطقه 18 قدم نساجی توپ را به فرزان دانا رساند تا شماره 11 فجر با یک ضربه بغل پا دروازه علیرضا حقیقی را باز کند.

پس از این گل تیم فجر به لاک دفاعی فرو رفت و برای حفظ نتیجه دست از بازی هجومی برداشت.

در دقیقه 35 واکنش زیبای ایمان صادقی دروازه بان و ستاره تیم فجر موجب شد تا ضربه رضا جعفری به گل تبدیل نشود.

در دقیقه 43 بر روی یک موقعیت خطرناک که بازیکنان نساجی در منطقه جریمه فجر ایجاد کردند، محمد زینالی با یک تکل شجاعانه توپ را دفع کرد و پس از آن به شدت مصدوم شد تا با یک تعویض اجباری علی ملائی جای او را پر کند.

نیمه مربیان در حالی آغاز شد که تعویض حسین مهربان با عرفان معصومی نشان از تغییر تاکتیک در تیم فجر بود.

فجر سپاسی که به گفته علی اصغر کلانتری سرمربی خودش چشم به ضدحملات دوخته بود با 5 دفاع برای حفظ تک گلی که به ثمر رسانده در تلاش بود.

در این نیمه فشار بازیکنان نساجی به دروازه فجر بیشتر شد اما نتوانستند از موقعیت های به دست آمده استفاده کنند.

بازیکنان فجر که با تاکتیکی دفاعی درصدد به دست آوردن موقعیت از ضدحمله بودند در چند صحنه موفق به انجام این مهم شدند اما با بی دقتی موقعیت ها یکی پس از دیگری از دست می رفت.

ساکت الهامی که تیم خود را بازنده این دیدار می دید در دقیقه 89 با تعویض ایوب کلانتری و به بازی آوردن شاهین طاهرخانی آخرین تیر خود را در تاریکی رها کرد و بالاخره در دقیقه 93 این تعویض جواب داد و بر روی به هم ریختگی خط دفاعی تیم فجر، طاهرخانی تازه نفس توانست خواسته های مربی خود را برآورده کند و دروازه تیم فجر را بگشاید.

بازیکنان و کادر فنی نساجی که از این گل دیر هنگام در پوست خود نمی گنجیدند باز هم در تلاش برای زدن گل برتری برآمدند تا با سوت پایان بازی و کسب یک امتیاز از بازی خارج از خانه خود به مازندران بازگشتند.

پس از این دیدار فجرسپاسی با 13 امتیاز در رده چهارده جدول قرار دارد و نساجی با کسب یک امتیاز شیرین از این بازی با 21 امتیاز در رده نهم جدول رده بندی قرار گرفت.

از حاشیه های این بازی می شود به درگیری های نیمکت دو تیم با داور چهارم و اتفاقات اینچنینی اشاره کرد. در یک صحنه که سرمربی تیم فجر با اعتراض نسبت به تصمیم داور به کنار زمین آمد علی صفائی داور چهارم این دیدار با صدای بلند و حالت پرخاشگرانه با سرمربی تیم فجر برخورد کرد که نشان از عدم توانایی در کنترل خود و همچنین ایجاد تشویش در بازی داشت.

در این دیدار فرزان دانا و امید منصوری از فجر و مهرداد عبدی از نساجی از داور کارت زرد دریافت کردند.

ترکیب فجرسپاسی

ایمان صادقی، سیروان قربانی، محمد زینالی ( علی ملائی )، محمد قنبری، علی نبی زاده، احمدرضا زنده روح، اتابک زارعی، رضا آقابابایی (امید منصوری )، حسین مهربان ( عرفان معصومی )، شهرام گودرزی (میلاد احمدی )، فرزان دانا (ابوالفضل بابایی )

 

ترکیب نساجی

علیرضا حقیقی، حامد شیری، امیرمهدی جانملکی (حسین زامهران )، سعید بیگی(احسان قهاری )، مهرداد عبدی، مرتضی منصوری، حسن نجفی (محمدمهدی نظری )، ایوب کلانتری (شاهین طاهرخانی )، رضا جعفری، مسعود شجاعی، کریم اسلامی

 

تیم داوری: کوپال ناظمی، علیرضا مرادی، پوریا زحمتی و علی صفایی

عکس ها : مهدی آراسته