فجر در صدر

سپاسی شیراز 3 - خلیج فارس ماهشهر صفر

فجر در صدر
هفته دهم رقابت‌های لیگ دسته یک

علی جمشیدپور- خبرنیوز/ رقابت هاي ليگ دسته يك فوتبال كشور در هفته دهم آغاز شد و تيم فجر شهيدسپاسي در شيراز ميزبان خليج فارس ماهشهر بود. در اين ديدار نيز يار دوازدهم فجر پرشور مثل هميشه در كنار زردپوشان شيرازي بود تا نتايج خوب فجر شهيدسپاسي تداوم داشته باشد. اين ديدار با نتيجه 3 بر صفر به سود فجر به پايان رسيد تا این تیم در صدر جدول قرار گیرد.

شروع اين بازي با سوت داور و حمله جدي فجري ها آغاز شد كه موفق شدند در همان اولين حمله و در دقيقه يك اين ديدار توسط ابوالفضل بابايي به گل برتري اين ديدار دست پيدا كنند. پس از به ثمر رسيدن گل، با عقب كشيدن فجري ها بازي به تعادل رسيد و در اكثر دقايق توپ در ميانه ميدان در گردش بود.

بازي زيباي علي آل كثير در اين ديدار هم نمود داشت و در دقيقه 31 موفق شد دومين گل فجر را به ثمر برساند.

در دقايق پاياني نيمه اول فشار ماهشهري ها كمي بيشتر شد و در دقيقه 42 حمله سنگين خليج فارسي ها بر روي دروازه فجر و ضربات پي درپي براي جبران يكي از گل هاي خورده با دفاع پرتعداد فجر روبه رو شد و پس از اين صحنه زردپوشان شيرازي با يك ضدحمله سعي در افزايش تعداد گل هاي خود داشتند كه با خطاي تاكتيكي بازيكنان خليج فارس ماهشهر به نتيجه نرسيدند.

در دقيقه 45 موقعيت جدي فجرسپاسي تبديل به گل نشد تا اين ديدار در نيمه اول با نتيجه 2 بر صفر به سود فجر به پايان برسد.

در شروع نيمه دوم، حمله برق آساي فجري ها نشان داد كه دقايق آغازين هر نيمه را به صورت انفجاري آغاز مي كنند تا بازي مالكانه و برتري تاكتيكي خود را به رخ تيم حريف بكشند. در اين موقعيت حركت انفرادي علي آل كثير فرصت تك به تكي را در اختيار اين بازيكن پرقدرت قرار داد كه با بدشانسي توپ به تير افقي دروازه برخورد كرد و گل نشد.

در دقيقه 56 نفوذ سعيد زارع و پاس تودر ابوالفضل بابايي موقعيت مناسبي را در اختيار زارع قرار داد كه با بي دقتي اين توپ نيز به بيرون رفت. دقيقه 70 با سانتر زيباي داوود رجبي و ضربه سر رضا آقابابايي، فجر به گل سوم اين ديدار و خودش دست يافت.

دقايق پاياني اين ديدار تلاش ماهشهري ها برايشان نتيجه اي درپي نداشت تا سرانجام فجر با يك برد خانگي ديگر با نتيجه 3 بر صفر فرصت صدرنشيني را از آن خود كند.

 

در جدول رده بندی، فجرسپاسی با ۲۲ امتیاز صدرنشین است و شمس‌آذر و استقلال ملاثانی با ۲۰ امتیاز در رده‌های دوم و سوم هستند.

***

در مهم‌ترین بازی این هفته، شمس‌آذر قزوین با شکست ۳ بر یک برابر خیبر خرم‌آباد، صدر جدول لیگ یک را از دست داد. سینا حاتمی، رضا صدری و مهرداد قنبری برای خیبر گل زدند و رحمان جعفری تنها گل شمس آذر را به ثمر رساند.

دریای بابل و آرمان گهر سیرجان نیز به تساوی بدون گل دست یافتند، مس شهر بابک با نتیجه ۲ بر یک چوکا تالش را از پیش‌رو برداشت و تیم رده سومی استقلال ملاثانی برابر شهرداری همدان با تساوی بدون گل رسید. سایپا نیز با یک کل چادرملو اردکان را شکست داد و پارس جنوبی هم نیز با همین نتیجه خوشه‌طلایی را برد.

در پرگل‌ترین بازی هفته نیز ون‌پارس اصفهان و استقلال خوزستان به تساوی ۳ بر ۳ دست یافتند. در آخرین دیدار این هفته نیز، شهرداری آستارا در روز ۱۴ مهر میزبان امید وحدت مشهد است.