برد ساوه‌ای‌ها در روز کم فروغ فجر

برد ساوه‌ای‌ها در روز کم فروغ فجر
رقابتهای لیگ دسته یک

علی جمشیدپور – خبرنیوز / هفته دوازدهم رقابت های لیگ دسته یک باشگاه های کشور با دیدار بین فجر شهید سپاسی و خوشه طلایی ساوه در شیراز آغاز شد.

این دیدار که در ورزشگاه حافظیه و با حضور پرشور طرفداران فجر همراه بود با نتیجه 2 بر یک به سود خوشه طلایی به پایان رسید.

در دقیقه 3 این دیدار همکاری بین حسین مهربان و علی آل کثیر باعث خلق یک موقعیت خوب برای فجری ها شد که با بی دقتی این فرصت از دست رفت.

درست یک دقیقه پس از فرصت سوزی فجری ها، سانتر سعید زارع کاپیتان این روزهای زردپوشان شیرازی و با ضربه سر زیبای علی آل کثیر، دروازه ساوه ای ها باز شد تا شروع خوب فجر در لیگ این فصل همچنان ادامه داشته باشد.

پس از به ثمر رسیدن گل، زردپوشان شیرازی مسلط بر بازی سعی بر افزایش تعداد گل های خود داشتند که در این امر نا موفق عمل کردند.

از دقیقه 20 به بعد ساوه ای ها که در تقابل با تیم اول جدول خود را بازنده می دیدند و چیزی برای از دست دادن نداشتند بی پروا بازی تهاجمی را آغاز کرده و رفته رفته فجر را عقب نشاندند.

در دقیقه 24 مشکی پوشان خوشه طلایی با حرکت انفرادی حسین فاضلی صاحب یک موقعیت تک به تک شدند که با تکل زیبای محمد آژیر فرصت ساوه ای ها از دست رفت.

به تدریج بازیکنان خوشه طلایی، بازی را در دست گرفته و موقعیت های زیادی را بر روی دروازه شیرازی ها خلق کردند که بی نتیجه بود.

در ادامه، بازی بیشتر در میانه میدان دنبال شد و هر دو تیم در تلاش برای ایجاد موقعیت بودند تا در نهایت در دقیقه 39 و بر روی یک ضد حمله، فجری ها غافلگیر شدند و با یک اشتباه در آفساید گیری، علیرضا کاظمی موفق شد با پاس حسین فاضلی دروازه زردپوشان شیرازی را بگشاید و بازی را به تساوی بکشاند.

سرانجام نیمه اول این دیدار با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید.

شروع نیمه مربیان، با پاس های بی هدف بازیکنان دو تیم همراه بود.

در دقیقه 47 و در حمله ای که بازیکنان خوشه طلایی ساوه بر روی دروازه فجری ها داشتند، محمد آژیر مدافع فجر مرتکب یک خطای بی مورد در منطقه جریمه شد، که با ضربه پنالتی برای ساوه ای ها همراه بود و سجاد اژدر موفق شد خوشه طلایی را 2 بر یک پیش بیندازد.

در دقیقه 54 حرکت در عمق بازیکنان خوشه طلایی، به خلق یک موقعیت گل خالی برای این تیم منجر شد که با بی دقتی فرزان دانا بازیکن سابق فجر سپاسی و هوشیاری یوسف بهزادی دروازه بان زردپوشان شیرازی این توپ وارد دروازه فجر نشد.

دقیقا یک دقیقه بعد موقعیت خطرناک دیگری روی دروازه فجری ها شکل گرفت که این موقعیت نیز با خوش شانسی شیرازی ها به گل تبدیل نشد.

فجری ها که پس از 20 دقیقه ابتدایی بازی، روند رو به افتی در این دیدار داشتند، با تعویض های مهدی رجب زاده سرمربی خود امیدوار به تغییر در روند بازی بودند.

اشتباهات فردی بازیکنان فجر به اندازه ای بود که تیم عقب نشسته خوشه طلایی هم از بابت حمله نکردن شیرازی ها با خیال راحت به بازی ادامه می داد.

در دقیقه 68 در یکی از معدود موقعیت های فجر، ضربه سر بازیکنان شیرازی از روی خط دروازه ساوه ای ها توسط وحید عزیزی دروازه بان این تیم جمع شد تا همچنان روز بد فجر ادامه داشته باشد.

در ادامه بازیکنان خوشه طلایی ساوه با صحبت هایی که از روی نیکت این تیم به گوش می رسید با انداختن مکرر خود سعی در پیاده کردن تاکتیک ضد فوتبال داشتند که تا اندازه ای هم موفق بودند و توانستند با این ترفتند در روند بازی خلل ایجاد کنند.

در دقیقه 81 و بر روی خطای پشت 18 که نصیب فجری ها شد، بهاروندی با یک ضربه زیبا توپ را به تیرک افقی دروازه ساوه ای ها زد تا همچنان خوشه طلایی با خوش شانسی برنده این دیدار باشد.

زردپوشان شیرازی که در دیدار خانگی و حساس خود را بازنده می دیدند با ارسال های متعدد سعی بر به تساوی کشاندن بازی داشتند اما در این امر ناموفق بودند.

در دقیقه 84 با پاس تاجیک و بغل پای بی دقت آژیر، موقعیت گل خالی فجر از دست رفت تا طلایی پوشان ساوه در روز کم فروغ فجر، با برد پر ارزش خودشان دست پر به خانه بازگردند.

 در حاشیه؛

*نیمکت پر سر و صدای ساوه ای ها در این دیدار حسابی جو ورزشگاه را متشنج کرده بود به گونه ای که به نظر می آمد به صورت سازمان یافته کادر فنی به کنار زمین آمده و با اعتراض های مکرر نسبت به داوری و بعضا فریادهای گوش خراش بر سر بازیکنان سعی بر ایجاد جوی منفی برای فجری ها داشتند و انصافا موفق هم عمل کردند.

*در یک صحنه از این دیدار که همزمان چند بازیکن خوشه طلایی خود را بر روی زمین انداختند و پس شنیدن صحبت هایی از سمت نیمکت ساوه ای ها به بازیکنان مبنی بر اینکه تاکتیک ضد فوتبال را ارائه دهند و خود را بر روی زمین بیندازند، اعتراض خبرنگاران محجوب شیرازی به این روند ناجوانمردانه در فوتبال این تیم با واکنش بحث برانگیز اکبر صغیری سرپرست این تیم و فحاشی این فرد به خبرنگاران روبرو شد.