فارس سومین مرکز خدمت رسانی به بیماران ام اس در کشور

فارس سومین مرکز خدمت رسانی به بیماران ام اس در کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: پزشکان گروه نورولوژی این دانشگاه به ۱۱ هزار بیمار مبتلا به ام اس در فارس خدمت رسانی می‌کنند.

دکتر سید وحید حسینی با قدردانی از تلاش بی وقفه و شبانه روزی پزشکان در نجات جان بیماران به ویژه در بحران کرونا عنوان کرد: خدمات اساتید و دستیاران گروه نورولوژی همگام با دیگر گروه‌های آموزشی در این بحران شایسته تقدیر است.

دکتر حسینی اعضای هیات علمی و اساتید را از سرمایه‌های اصلی دانشگاه خواند که حفظ شان و جایگاه آنان، از اولویت‌های اصلی مسئولان دانشگاه است و گفت: امید است با مشارکت و همفکری اساتید دانشگاه، شاهد رفع پیامد‌های ناشی از کرونا در حوزه آموزش دانشجویان باشیم.

او اظهار کرد: اساتید و اعضای هیات علمی گروه‌های آموزشی دانشگاه در کنار ارائه خدمت به بیماران، دو محور آموزش و پژوهش را نیز به پیش برده‌اند، دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، درمانی و اخلاق پزشکی در کشور پیشتاز است و نام شیراز به عنوان یکی از دانشگاه‌های پرآوازه کشور می‌درخشد.

حسینی افزود: گروه نورولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به طور متوسط، ماهانه به حدود ۴۰۰ بیمار در بیمارستان نمازی خدمات تخصصی و فوق تخصصی ارائه می‌دهند.

او گفت: همچنین مرکز تحقیقات این گروه آموزشی، جزو رتبه‌های برتر کشور در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.

در حال حاضر استان فارس به عنوان سومین مرکز خدمت رسانی به بیماران ام اس در کشور شناخته می‌شود؛ به طوری که نزدیک به ۱۱ هزار بیمار مبتلا به ام اس در فارس وجود دارد که از سوی اساتید نورولوژی دانشگاه، خدمات تخصصی درمانی را در درمانگاه‌های تخصصی و فوق تخصصی امام رضا (ع) و شهید مطهری و همچنین بیمارستان نمازی دریافت می‌کنند.