چرا فائزه هاشمی امکان فعالیت حزبی ندارد؟

چرا فائزه هاشمی امکان فعالیت حزبی ندارد؟

عضو کمیسیون ماده 10 احزاب گفت: فائزه هاشمی به دلیل محکومیت‌ها و اظهارنظر نهادهای امنیتی که اقداماتی علیه مصالح کشور و تبلیغات علیه نظام داشته است اجازه فعالیت حزبی ندارد و به او هم اعلام شده است.

مالک شریعتی نیاسر دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ،‌اظهار داشت: سال 1401 سال سوم مجلس است و مهمترین سال آن به شمار می رود چرا که می‌تواند بیشترین همگرایی بین دولت و مجلس رقم بخورد. 

وی افزود: سال سوم مجلس سال پختگی قوه مقننه است و دولت هم با گذشت یک سال، جا افتاده است و عملا فضا برای خدمت بیشتر به مردم آماده است.

شریعتی با بیان اینکه شاهد یکپارچگی در ارکان کشور هستیم، تصریح کرد: هر چیزی که در کشور رخ می دهد حاصل تلاش همه ماست. یا همه با هم می بریم یا همه می بازیم همه ما باید سهم خود را در اداره کشور بپذیریم.

شریعتی تشریح کرد: در مجلس یازدهم دوبار تلفیق بودجه صورت گرفته که نماینده دولت در دوره آقای روحانی و آیت الله رئیسی یک نفر بوده و فرقی نکرده است.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد : نمایندگان نباید در انتصابات دخالت کند ولی اگر فرد ضعیفی را ببینیم به دولت اعلام می‌کنیم تا برخوردهای لازم را صورت دهد.

وی درباره تفکیک وزارت بازرگانی و وزارت صمت گفت: در مورد تشکیل وزارت بازرگانی گفت کار وزارت صمت سنگین است که برای حل آن سه سناریو وجود دارد که یکی از آنها تشکیل وزارت بازرگانی است که مورد تایید دولت قرار گرفته است. راه دیگر جدا شدن حوزه معدن از وزارت صمت است که قابل بحث است. سناریوی دیگر که از جنبه اجرایی سخت به نظر می رسد این است که شرکت های دولتی وزارت صمت را از آن جدا کنیم که این ایده اخیرا در مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد :اگر دولت بخواهد اقدامی خلاف قانون اقدام راهبردی انجام دهد باید مجوز مجلس را داشته باشد و برای گرفتن این مجوز باید گزارش های لغو تحریم را به صورت قانع کننده ای به مجلس ارائه کند منتظریم دولت برنامه اجرایی لغو تحریم را به گونه ای ارائه کند که نمایندگان مردم قانع شوند.

عضو کمیسیون ماده 10 احزاب گفت: فائزه هاشمی به دلیل محکومیت و اظهار نظر نهادهای امنیتی  و تبلیغات علیه نظام اجازه فعالیت حزبی ندارد و به او هم اعلام شده است.