عکس گل مارادونا با دست را چه کسی ثبت کرد؟

عکس گل مارادونا با دست را چه کسی ثبت کرد؟

گلی که مارادونا در فینال جام جهانی ۱۹۸۶ با دست به ثبت رساند، سوژه این هفته برنامه «عکس‌های تکان‌دهنده» از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی‌وی است.

عکس‌های تکان‌دهنده» به کارگردانی کیانوش الطافی که هر هفته با انتخاب عکسی تاثیرگذار و ماندگار در تاریخ به بررسی و نقد آن می‌پردازد، در این قسمت به گلی که مارادونا در فینال جام جهانی ۱۹۸۶ دور از چشم داور و با دست به انگلیس زد، می‌پردازد.
مارادونا در جواب خبرنگاری که از او درباره این گل سوال کرد گفت که این گل به دست خدا زده شده است و در واقع جواب شکست ارتش آرژانتین در درگیری با ارتش انگلیس هنگام تصاحب جزایر فالکلند است.

عکاس انگلیسی این صحنه باب توماس، لحظه به ثمر رسیدن گل مارادونا با دست را به ثبت رساند. توماس عکاسی را از سال ۱۹۷۳ و در سن ۱۵ سالگی آغاز کرد. او در سال ۱۹۸۴ جایزه بهترین عکاس ورزشی انگلیسی را از بابی چارلتون فوتبالیست افسانه‌ای دریافت کرد. علاوه بر «دست خدا»، این عکاس تصاویر بسیاری از چهره‌های عالی ورزشی را به ثبت رسانده است که ستارگان بوکس مثل محمدعلی کلی و برخی از مشهورترین فوتبالیست‌های جهان از جمله جورج بست و پل گاسکوئین از آن جمله هستند.

به گزارش روابط عمومی معاونت برون‌مرزی صداوسیما، «عکس‎های تکان‎دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی است که برای مخاطبان اسپانیایی‌زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است. این برنامه روز جمعه ۸ بهمن ماه ساعت ۰۳:۱۵ بامداد به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعت ۱۰:۱۵ ،۱۹:۱۵و شنبه ساعت‌های ۲۱:۴۵،۱۴:۱۵،۰۸:۴۵ و یکشنبه ساعت ۱۶:۴۵ برای اسپانیایی‌زبان‌های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود.