خداحافظی یک ورزشگاه دیگر با جام جهانی

البیت با شکست شروع کرد با غم تمام کرد!

خداحافظی یک ورزشگاه دیگر با جام جهانی

با برگزاری دیدار نیمه نهایی میان فرانسه و مراکش، استادیوم برگزار کننده بازی افتتاحیه، به کار خود در جام جهانی پایان داد.
استادیوم البیت که معماری و نام آن برگرفته از فرهنگ کهن قطر است، با میزبانی از ۹ مسابقه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به پایان کار خود در این مسابقات رسید.
طراحی بیرونی این استادیوم، شبیه به چادرهای صحرایی و مربوط به زمان بادیه نشینی مردم قطر است. همچنین طراحی داخلی آن، رنگ سقف و صندلی‌ها و نیمکت‌هایی که در سالن‌های بیرونی استادیوم قرار دارد، برگرفته از فرهنگ میزبانی و مجالس قطری‌هاست.

استادیوم البیت در مجموع ۹ میزبانی خود از بازی‌های جام جهانی، پذیرای ۶۰۱ هزار و ۱۴۹ نفر بود که در دو میزبانی خود، رکورد حضور تماشاگر در این استادیوم را شکست.
در هر دو دیدار اسپانیا - آلمان و دیدار انگلستان - فرانسه با تکمیل ظرفیت استادیوم، ۶۸ هزار و ۸۹۵ تماشاگر حضور داشتند. دیدارهایی که به میزبانی البیت برگزار شد و تعداد تماشاگران آن در ادامه آمده است:

قطری ها امیدوار بودند که استادیوم البیت برایشان خوش یمن باشد. اما ورزشگاه دیدار افتتاحیه با تیم میزبان سر سازگاری نداشت و اکوادور با 2 گل از سد قطر گذشت تا افتتاحیه برای میزبان شیرین تمام نشود.
بازی شماره ۱:
قطر صفر - اکوادور ۲
تماشاگر: ۶۷۳۷۲
بازی شماره ۱۲:
مراکش صفر - کرواسی صفر
تماشاگر: ۵۹۴۰۷
بازی شماره ۲۰:
انگلیس صفر -  آمریکا صفر
تماشاگر: ۶۸۴۶۳
بازی شماره ۲۸:
اسپانیا یک - آلمان یک
تماشاگر: ۶۸۸۹۵
بازی شماره ۳۶:
هلند ۲ - قطر صفر
تماشاگر: ۶۶۷۸۴
بازی شماره ۴۴:
کاستاریکا ۲ - آلمان ۴
تماشاگر: ۶۷۰۵۴
بازی شماره ۵۲:
انگلستان ۳ - سنگال صفر 
تماشاگر: ۶۵۹۸۵
بازی شماره ۵۹:
انگلستان یک - فرانسه ۲
تماشاگر: ۶۸۸۹۵
بازی شماره ۶۲:
فرانسه - مراکش
تماشاگر: ۶۸۲۹۴

البته استادیوم البیت، کارش را در جام جهانی با غم عمیقی برای تیم پرطرفدار مراکش تمام کرد. به لطف حضور پرتعداد مراکشی ها در قطر، آنها کنترل بخش اعظم استادیوم را در دست گرفته بودند ولی نتوانستند راهی دیدار فینال شوند.