عنایتی، پرسپولیس را متوقف کرد

عنایتی، پرسپولیس را متوقف کرد
عکس: علیرضا زینلی

پس از گذشت چند دقیقه تیم یحیی سوار بر بازی شد و چهار موقعیت بسیار خوب به دست آورد که با هنرنمایی و ایستادگی بشاگردی، گلر هوادار، توپ‌ها یکی پس از دیگری به کرنر فرستاده می‌شد. در شرایطی که هواداران پرسپولیس انتظار گل زدن تیم‌شان را می‌کشیدند این هوادار بود که روی ارسال از یک موقعیت ایستگاهی توسط محمد حسینی جلو افتاد.
سرخ‌ها این گل را سه دقیقه بعد روی سانتر ترابی از روی نقطه کرنر و ضربه سر تمام کننده فرجی پاسخ دادند. نیمه دوم اما برای پرسپولیس بد شروع شد و با مصدومیت ترابی سیستم و برنامه‌های یحیی به هم ریخت و جسارت هوادار سبب شد اتفاقی غیر منتطره در این مسابقه رقم بخورد. پرسپولیسی‌ها در شرایطی که فکرش را هم نمی‌کردند روی یک ضربه کرنر برای بار دوم دروازه خود را باز شده دیدند. سانتر دقیق معین عباسیان  و فرصت طلبی جواد محمدی در میان غفلت خط دفاعی و گلر پرسپولیس عدد 2 را روی اسکوربرد جلوی نام هوادار به ثبت رساند. قرمزها پس از دریافت گل بیش از ۴۰ دقیقه برای جبران گل خورده تلاش کردند و سرانجام سیامک نعمتی تعویض طلایی و ناجی پرسپولیس شد. سیامک با شوت تماشایی‌اش کرنر گفت و همان کرنر با سانتر عالیشاه و ضربه سر نعمتی به گل تبدیل شد. البته هد نعمتی در میانه راه به عبدی، مدافع هوادار، برخورد کرد تا بشاگردی نتواند توپ را جمع کند. پرسپولیس در روز بسیار خوب بشاگردی و بی دقتی در زدن ضربات آخر توسط مهاجمانش یک امتیاز را در شرایطی کسب کرد که تا آستانه شکست هم پیش رفته بود. البته از هم گسیختگی خط دفاع پرسپولیس و تعلل در زدن توپ‌های درون محوطه جریمه می‌توانست تاوان بزرگی برای پرسپولیس داشته باشد. شاگردان یحیی با این یک امتیاز 16 امتیازی شدند و در روز پیروزی سپاهان و استقلال از غافله مدعیان جا ماندند. هوادار نیز که پیروزی بزرگی را از دست داد با این امتیاز ارزشمند شش امتیازی شد و فعلا تا رتبه سیزدهم بالا آمد.

 ورزشگاه آزادی/ بدون تماشاگر

 داوران: علی صفایی، علی اکبرنوری، امیرمحمد داودزاده، محمد حسین ترابیان/ ناظر داوری: محسن قهرمانی

اخطار

محمدجواد محمدی(۵۴)

مهرداد بشاگردی(۶۹)

دانیال کردستانی(۸۳)

 

ترکیب پرسپولیس

  • حامد لک
  • علی نعمتی
  • فرشاد فرجی
  • مهدی شیری(۸۵-سیامک نعمتی)
  •  وحید امیری
  • میلاد سرلک
  • کمال کامیابی نیا(۵۸-رضا اسدی)
  • مهدی ترابی(۴۶-سعید آقایی)
  • امید عالیشاه
  • مهدی عبدی(۵۸-حامد پاکدل)
  • عیسی آل کثیر

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

 ترکیب هوادار

  • مهرداد بشاگردی
  •  مهدی عبدی
  •  محمد حسینی
  •  صائب محبی(۷۶-دانیال کردستانی)
  •  محمد ستاری
  •  نیما انتظاری
  • محمدچهارمحالی(۷۶-آرام عباسی)
  •  سپهر روزی‌طلب
  •  جواد محمدی
  • معین عباسیان 
  • پیمان میری(۶۹-حسین صادقی(۳+۹۰- امیرحسین خدامرادی))

سرمربی: رضا عنایتی

 شرح گل‌ها

پرسپولیس ۰ هوادار ۱( دقیقه ۳۸: محمد حسینی): ضربه ایستگاهی هوادار را آل کثیر با پشت سر به اشتباه به هواداری‌ها رساند و محمدحسینی با کنترل و شوتش دروازه پرسپولیس را باز کرد. ضربه محمدحسینی با گذر از حامد لک و تکل فرشاد فرجی از خط دروازه پرسپولیس گذشت و در درون دروازه نیز پیمان میری یک اثر روی توپ گذاشت تا در شرایطی که مدافعان پرسپولیس معتقد به آفساید بودند، شاگردان عنایتی جشن و شادی را در گوشه ای از ورزشگاه برپا کنند.

پرسپولیس ۱ هوادار ۱( دقیقه ۴۱: فرشاد فرجی):  فشار پرسپولیس پس از گل هوادار قرمزها را صاحب یک ضربه کرنر از سمت راست دروازه بشاگردی کرد. سانتر بلند مهدی ترابی از روی نقطه کرنر با پرش بلند فرجی روی سر این مدافع نشست و گل تساوی سرخ‌ها تنها پس از سه دقیقه به زیبایی به ثمر رسید تا خوشحالی عنایتی و شاگردانش زیاد دوام نداشته باشد.

پرسپولیس ۱ - هوادار ۲( دقیقه ۵۳- محمدجواد محمدی): سانتر هوادار از روی نقطه کرنر توسط معین عباسیان سبب شد محمدجواد محمدی زودتر از لک توپ را درون درواره جای دهد و بار دیگر تیم عنایتی مقابل مدافع عنوان قهرمانی پیش بیفتد. نکته قابل توجه در مورد این گل شیوه به ثمر رسیدنش بود که به نظر می‌رسید توپ با دست مهاجم هوادار وارد دروازه شده و این اتفاق از چشم داور دور ماند.

پرسپولیس ۲ - هوادار ۲( دقیقه ۱+۹۰ - سیامک نعمتی): سانتر عالیشاه از روی نقطه کرنر به سیامک نعمتی رسید و سیامک با ضربه سر به سمت دروازه شلیک کرد و توپ پس از برخورد به سر عبدی(مدافع هوادار) وارد دروازه شد.

لحظات حساس

دقیقه ۴: فشار هوادار در دقایق ابتدایی باعث شد فرصتی برای میهمان ایجاد شود و شوت روزی طلب را لک جمع کرد.

دقیقه ۱۳: نفوذ از سمت چپ پرسپولیس با ترابی که شوت ترابی را بازهم بشاگردی به کرنر فرستاد.
دقیقه ۱۴: سانتر عالیشاه از سمت راست روی سر ال کثیر نشست که بازهم بشاگردی توپ را دفع کرد تا سومین واکنش خوبش به ثبت برسد‌.

دقیقه ۲۲: اشتباه مدافعان پرسپولیس سبب شد محمدی توپ را صاحب شود و شوتش از کنار دروازه لک نفسگیر به اوت رفت.

دقیقه۲۸: گل برای هوادار به ثبت رسید که کمک داور پرچم زد و گل‌شان پذیرفته نشد.

دقیقه ۴۳: یک موقعیت تک به تک دیگر برای قرمزها به وجود آمد که بازهم یشاگردی توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۵۰: یک موقعیت فوق العاده در این دقیقه برای پرسپولیس به دست آمد ولی بازهم دروازه هوادار بسته ماند. سانتر عالیشاه روی ضربه کاشته به آل کثیر رسید و ضربه سر این مهاجم به تیرک برخورد کرد.

دقیقه ۶۴: قرمزها بازهم کرنر را کوتاه کار کردند و سانتر پرسپولیس از سمت چپ با ضربه سر پاکدل با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه ۷۳: حمله پرسپولیس از سمت چپ که صربات سرلک برگشت داده شد و به کرنر رفت.

دقیقه ۹۰: شوت ناگهانی سیامک نعمتی توسط بشاگردی به کرنر فرستاده شد.

دقیقه ۴+۹۰: فشار حملات پرسپولیس ادامه دارد و سرخ‌ها با ارسال توپ سعی در باز گردن دروازه هوادار دارند اما مدافعان این تیم در این دقیقه حساس با هشیاری توپ را دور کردند.

بهترین بازیکن

 مهرداد بشاگردی، دروازه‌بان هوادار را می‌توان برترین بازیکن این بازی جذاب و نفسگیر دانست. اگرچه گلر هوادار کلین شیت نکرد و دو بار دروازه‌اش روی ضربات کرنر باز شد اما دلایل قانع کننده‌ای برای انتخاب او به عنوان ستاره بازی وجود دارد. بشاگردی در نیمه اول سه توپ استثنایی را مهار کرد و اجازه نداد با جلو افتادن میزبان کار برای تیمش دشوار شود. او با چندین سیو عالی، مهاجمان پرسپولیس را حسابی کلافه کرد و نمایش خوبی در ورزشگاه آزادی داشت.

اتفاق ویژه

بازی شجاعانه هوادارمقابل مدافع عنوان قهرمانی اتفاق ویژه این بازی بود. کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد شاگردان عنایتی چنین دردسری برای پرسپولیس در ورزشگاه آزادی درست کنند و قرمزها برای فرار از شکست مقابل این تیم تازه لیگ برتری شده به آب و آتش بزنند. فارغ از نتیجه بازی، هوادار در مجموع عملکرد خوبی داشت و نشان داد نمی‌خواهد جزو تیم‌های سقوط کننده به لیگ یک باشد.