علت تعطیلی همچنان موزه هنرهای معاصر اهواز چیست؟

علت تعطیلی همچنان موزه هنرهای معاصر اهواز چیست؟

پیمانکار موزه هنرهای معاصر اهواز می‌گوید: عدم پایبندی تعهدات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بخش خصوصی منجر به تعطیلی موزه هنرهای معاصر اهواز در چند سال اخیر شده است.

محمد منوچهری بیان کرد: موزه هنرهای معاصر اهواز هنگام تحویل به بخش خصوصی یک ساختمان فرسوده با بافت قدیم بود که بخش خصوصی آن را به بهترین شکل به بهره‌برداری رساند.

وی ادامه داد: نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان اثر وارد موزه کردیم، نمایشگاه‌های بین‌المللی که چند صد میلیون هزینه داشت برپا کردیم، تندیس بزرگترین هنرمندان را در موزه گذاشتیم و هزینه‌های چند میلیاردی در این بخش انجام شد ولی علی‌رغم همه تلاش‌ها مجال عرض ایده‌ها، کار فرهنگی و هنری و کسب سود از ما گرفته شد.

منوچهری با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طبق قرارداد وعده‌های زیادی برای حمایت و همکاری با بخش خصوصی داد اظهار کرد: متاسفانه شاهد بودیم که علی‌رغم قرارداد سازمان آب و برق برق موزه را قطع کرد و بعد از تغییر چندین مدیریت و اختلاف نظر میان مدیران مختلف و بهانه نبود اعتبار برای واگذاری موزه به بخش خصوصی تفکر و عمل اساسی برای این بخش در نظر گرفته نشد و فقط شاهد بی‌تفاوتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودیم که ضربه و آسیب شدیدی به بخش خصوصی وارد کرد.

او خاطرنشان کرد: بعد از برگزاری جلسه‌ها و انجام نامه‌نگاری‌های متعدد  در نتیجه دادگاهی که به نفع ما رای داد وزارت ارشاد برای برگشت هزینه‌ها در حد حرف به توافق رسیدند ولی در عمل شاهد این بودیم که هنگام پرداخت هزینه‌های چند میلیاردی  و سرمایه‌گذاری انجام شده نبود اعتبار، ترس یا امضای مسؤول خاصی را بهانه می‌کنند که متاسفانه این امر منجر به این شد که بعد از هشت بار توافق هیچ عملی صورت نگیرد و همچنان از بخش خصوصی هیچ حمایتی  نمی‌شود.

موزه هنرهای معاصر اهواز در ۲ طبقه و با پنج گالری در سال ۱۳۸۸ افتتاح شد. گنجینه این موزه ۷۰ اثر دارد که ۶۰ اثر آن متعلق به هنرمندان استان خوزستان و ۱۰ اثر متعلق به هنرمندان دیگر استان‌های کشور است. در این موزه همایش، کارگروه‌ها، دوره‌های آموزشی هنری مختلف و سمینارهای هنری برگزار می‌شد. در مواردی نیز گالری‌های آن به عنوان نمایشگاه انفرادی هنرمندان مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفت.