عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس: خدا نکند ناچار به بازگو کردن وقایع پشت پرده شورای شهر بندرعباس شوم؟!

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس: خدا نکند ناچار به بازگو کردن وقایع پشت پرده شورای شهر بندرعباس شوم؟!

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: دوستانی که تجربه سال ها حضور در شورا را دارند و بهتر از هرکسی از حد و حدود بودجه و اختیارات شهرداری اطلاع دارند، با کدام انگیزه اقدام به ایجاد تعهدات و دادن قول هایی می کنند که انجام آنها فقط در یک محله با بودجه یک منطقه شهرداری برابری می کند؟

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا حیدری سراجی صبح امروز (اول اسفندماه) در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس، اظهار کرد: در آستانه ورود به چهل و چهارمین سال از عمر انقلاب اسلامی لازم می دانم از دو نهاد انقلابی که با عمل به وظایف ذاتی خود شهد شیرین انقلاب را به مردم هرمزگان و شهر بندرعباس چشانیده‌اند تقدیر و تشکر کنم و در وهله اول، بر خود واجب می‌دانم از تلاش‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در یاری رسانی به زلزله زدگان و سیل زدگان اخیر استان و پس از آن جبران بخشی از خسارات وارده تشکر نموده و از از همه عزیزان و دست اندرکاران این نهاد انقلابی قدردانی نموده و در خواست نمایم تا وضعیت منازل آسیب دیده ناشی از سیل اخیر در محلات آسیب پذیر و حاشیه ای شهر بندرعباس را با نگاه ویژه تری دنبال نمایند.

وی افزود: همچنین از مدیران پرتلاش این نهاد انقلابی درخواست دارم با همکاری شهرداری بندرعباس نسبت به راه اندازی بازارچه صنایع دستی و حمایت از بانوان هنرمند هرمزگان اقدام عاجل نمایند.
 
حیدری بیان‌کرد: موضوع دیگری که لازم به بیان آن می‌دانم این است که ، این روزها شبکه های معاند دائماً در حال تطهیر خاندان منحوس و فاسد رژیم پهلوی هستند، اما  شاید بسیاری از مردم اطلاع نداشته باشند که بخش های عمده ای از روستاها و شهرهای کشور توسط خاندان منحوس پهلوی بنام خودشان یا نوکرانشان سند خورده بود و برخی محلات شهر بندرعباس نیز همچون اسلام آباد، حسین آباد و نایبند جنوبی از این دست اندازی ها در امان نمانده بودند که به برکت انقلاب اسلامی، این املاک غصب شده از آنها پس گرفته شد تا به مالکین اصلی واگذار گردد.

وی ادامه داد: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به فرمان معمار کبیر انقلاب، امام خمینی (ره)، و خلف صالحشان مقام معظم رهبری، متولی بازگرداندن این اموال غصب شده به مردم گردیده اند. که با مدیریت خوب و انقلابی تلاشگران بنیاد مستضعفان در استان هرمزگان، در هفته های اخیر شاهد واگذاری ۱۶۴ فقره سند منازل مردم در محلات حسین آباد و اسلام آباد بودیم که تا پیش از این توسط خاندان پهلوی سند زده شده بود.

عضو شورای شهر بندرعباس عنوان‌کرد: همچنین این نوید را به ساکنین محله نایبند جنوبی می دهم که ان شالله بزودی اسناد املاک این محله نیز به مردم واگذار خواهد شد.

وی بیان‌کرد: اما در موضوع بعد لازم می دانم در این صحن مقدس و به عنوان نماینده مردم شهر بندرعباس، به سایر همکاران در شورای اسلامی شهر بندرعباس تذکر دهم، دعوت همگی به اتحاد و همدلی برای خدمت به مردم این شهر است و این نکته را نیز اضافه می کنم که اگر بارها و بارها این موارد را در جلسات خصوصی به همکاران متذکر نشده بودم هرگز مجبور نمی شدم در صحن شورا  به عنوان نطق این موضوعات را تذکر دهم.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تاکیدکرد: خداوندمتعال، مردم و اصحاب محترم رسانه را در این صحن مقدس گواه می گیرم که امروز برای چندمین بار نسبت به دوری کردن از حاشیه سازی ها تذکر می دهم. از همه اعضا دعوت می کنم، شهد شیرین، حضور خوب و موثر در جمع مردم محلات را با دادن وعده های پوچ و وعده هایی که تحقق آن از توان بودجه فعلی شهرداری خارج است، برای حاشیه سازی علیه سایر همکاران شورا و مجموعه شهرداری، تلخ نکنند.
 
وی بیان‌کرد: دوستانی که تجربه سال ها حضور در شورا را دارند و بهتر از هرکسی از حد و حدود بودجه و اختیارات شهرداری اطلاع دارند، با کدام انگیزه اقدام به ایجاد تعهدات و دادن قول هایی می کنند که انجام آنها فقط در یک محله با بودجه یک منطقه شهرداری برابری می کند؟ به اطلاع این دسته از عزیزان می رسانم که با ایجاد تفرقه و اختلاف در میان اعضای شورا نه تنها نمی توانید طرح استیضاح قبلیتان را احیا کنید که آن را با شکست سنگین تری مواجه خواهید کرد و توصیه می کنم اگر دست از این حاشیه سازی ها برداشته  نشود، ناچار به بازگو کردن وقایع و اهداف پشت پرده هریک از این حاشیه سازی ها خواهم شد.

حیدری تاکیدکرد: اما آخرین نکته که این روزها برای پرسنل عزیز حجمی و تامین نیروی انسانی شهرداری نگرانی هایی را ایجاد کرده است، تصویب بودجه در صحن شورا است همگان اطلاع دارند که به روز شدن پرداخت حقوق پرسنل یکی از نقاط قوت و عمال محبوبیت نوبانی نزد پرسنل شهرداری بوده است اما متاسفانه شاهدیم بودجه ۱۴۰۱ ، قصد دارد تا انتقام شکست استیضاح را از پرسنل شهرداری بندرعباس بگیرند و با وجود علم و اطلاع از تبدیل وضعیت حدود ۷۰۰ نفر از پرسنل و پرداخت سنوات بازنشستگی حدود ۳۰۰ نفر دیگر، اقدام به محدود کردن سهم حقوق پرسنل از منابع بودجه ای نموده و آغازگر سال سختی برای معیشت پرسنل خواهد بود تا بازهم در سال آتی شاهد تاخیر در پرداخت حقوق ها و تحصن کارگران خدوم شهرداری و در پی آن مصاحبه های تکراری برخی افراد باشیم که خود را مدافع حق و حقوق کارگران نشان می دهند.

وی اظهار کرد: اگر مدافع حق و حقوق، و سفره خالی کارگران شهرداری هستید این گوی و این میدان، بسم ا... ، از بودجه شروع بفرمائید متاسفانه بودجه ۱۴۰۱ فقط معیشت پرسنل شهرداری را هدف نگرفته، بلکه به اسم زیبای نظارت، بدنبال ایجاد محدودیت در اجرای پروژه های عمرانی و کند کردن فرآیند خدمت رسانی به مردم شریف بندرعباس نیز هست، که بنده یکبار دیگر مخالفت خود را با این قبیل سنگ اندازی ها اعلام کرده و بازهم همکاران در شورا را به روزهای پیش از انتخابات ارجاع می دهم که با شعارهای زیبا دم از وحدت و همدلی می زدید و بدنبال جلب آرای مردمی بودید.