عذرخواهی وزیر خارجه از خبرنگاران‌

عذرخواهی وزیر خارجه از خبرنگاران‌

امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه پس از دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران، گزارشی را در صفحه اینستاگرامی خود ارائه کرد.

در  این گزارش آمده است: امروز در تهران میزبان آقای جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بودم. آقای بورل متعاقب تماس تلفنی با بنده که به دنبال راه‌حل برای خروج مذاکرات از بن‌بست بود، با هدف روی ریل قرار دادن مذاکرات به تهران آمد.

در دیدار حدود چهار ساعته اما مثبت درخصوص همکاری‌های جامع جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا تبادل‌نظر کردیم. به آقای بورل گفتم جمهوری اسلامی ایران به دنبال روابط متوازن با جهان است و در یک سیاست خارجی متوازن قاره اروپا برای ما از جایگاه مهمی برخوردار است. حفظ و گسترش روابط با قاره اروپا به شمول تمام کشورهای این قاره، چه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و چه کشورهای خارج از اتحادیه اروپا از جمله اولویت‌های ما در پیگیری مناسبات با این قاره است.

در این دیدار گفت‌وگوی ثمربخشی در مورد طیفی از مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی شامل آخرین مزیت مذاکرات و لغو تحریم‌ها داشتیم. سعی می‌کنیم بر مشکلات و نقاط اختلاف در مسیر گفت‌وگوهایی که از سر گرفته خواهد شد، فائق آییم. ما همواره به تعهداتمان در برجام عمل کرده‌ایم و هیچ‌گاه از میز مذاکره خارج نشده‌ایم. اکنون نیز بدون عقب‌نشینی از حقوق مردم عزیز ایران به مذاکرات ادامه خواهیم داد.

امیدواریم به صورت مشخص طرف آمریکایی این بار واقع بینانه و منصفانه در مسیر مذاکرات و رسیدن به نقطه پایانی توافق اقدامات مسئولانه و متعهدانه‌ای را انجام دهد. اگر سایر طرف‌ها اراده لازم را داشته باشند ایران مصمم به میل به توافق خوب، قوی و پایدار است.

در انتها لازم است از خبرنگاران و افراد رسانه‌ای حاضر در کنفرانس خبری تشکر و عذرخواهی کنم. در خبرها خوانده بودم مذاکرات طولانی آنها را کلافه کرده بود.